Svårt att sova

2009-10-14 23:10:49 ,   Max
Det är något som stör Max nuförtiden. Han har svårt att sova. I eftermiddags vaknade han lite då och då när han sov och till slut gick det inte att få honom att somna om. Han bara grät och grät. Då gav jag välling (han skulle egentligen ha ätit gröt) och efter det blev han lugn igen. Natten till idag vaknade han och gallskrek vid två tillfällen. Han var alldeles klarvaken och sov mellan oss största delen av natten.

Nu ikväll har jag varit på symöte och kom hem för en timme sen. Max hade somnat 20.40 men redan 21.10 hade han vaknat och inte kunnat somna om. Så Marcus fick bara sitta bredvid sängen. Ibland slumrade Max till men vaknade nästan så fort Marcus gick ut. När jag kom hem var han klarvaken. Fick honom att somna bredvid mig efter en stund men han vaknar vid minsta ljud. Jag fick riktigt smyga mig därifrån sen när Marcus hade lagt sig.

Undra om han känner sig otrygg? Kan det vara någon fas som kommit i i och med  att han lärt sig att gå?

Han får sova mellan oss inatt. Vill ju att han ska ha det bra. Dessutom tänker jag på detta som jag skrivit tidigare.




Kommentarer
Sara

Kan det inte vara så att han drömmer mycket ?

2009-10-15  /  02:44:18 
E.K - Mamma Till Alicia

När våran dotter vaknade på nätterna och jag skrev om det i bloggen. Då fick jag en kommentar i min blogg av en läsare som skrev att det kanske kunde vara en "dröm fas".



Våran dotter sov oroligt och rörde sig mkt i sömnen och vaknade av minsta ljud.



Kan det kanske vara att han drömmer mkt och sover oroligt för alla drömmar?



2009-10-15  /  07:48:26  /  http://eekk.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback