Snabb cheesecake

2009-10-19 21:47:28 ,   Mat och annat gott
På lördag kommer våra vänner M och H hit. Då ska vi laga trerätters tillsammans. Eller egentligen inte tillsammans utan de gör huvudrätten och vi gör för- och efterrätt. Dessutom vet vi inte vad de ska laga och de vet inte vad vi ska laga. Spännande! Vi har gjort så en gång tidigare och det blev väldigt lyckat!

Eftersom M läser min blogg kan jag inte avslöja vad vi ska laga men jag kan berätta vad vi skulle ha gjort men som vi efter en provlagning bestämt oss för att inte göra. Och det är detta recept på snabb cheesecake.

Lät otroligt gott men det var alldeles för mastigt och lite surt och för mycket creme fraicesmak. Så det blir inte det. Även om det ser gott ut.

Två ledtrådar ska jag dock bjuda på; förrätten består av två saker, efterrätten är kall och varm. Mmm sug på den ni ;)





Kommentarer
Anonym

Mumsigt :)

2009-10-20  /  09:19:35  /  http://veronikascrib.blogg.se/
Jenny

Åh, slurp säger jag bara. Tack för korta, enkla recept som ändå smakar himmelskt:o) För jag kan inte tänka mig annat än att det är gott som attan:o)



KRAM!

2009-10-20  /  17:18:45  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback