Revansch!

2009-10-30 09:37:51 ,   Max
Vi har fått revansch gällande Max läggningar. Nu somnar han återigen själv i sin säng. Vi lägger ner honom, säger godnatt och går ut och sedan går vi in med jämna mellanrum och till slut sover han. Underbart! Får hoppas det inte är något tillfälligt men tre kvällar borde betyda att det är en ny trend, eller hur?

Kanske dags att flytta in honom till eget rum nu...... kanske egentligen var dags för längesen..... men jag får separationsångest så fort jag tänker på det..... Ni andra med barn, hur gör/gjorde ni?





Kommentarer
Katja

Härligt att nattningen går bra igen! Ja vi funderar på att flytta in Tuva i hennes rum nu faktiskt. Mest jag som vill det eftersom det är jag som får söva om henne när hon vaknar av sambons snarkningar. Är lite trött på att inte kunna prata när vi går och lägger oss osv. Tror att hon hade sovit bättre ensam för då hade hon inte vaknat av oss. Kanske blir det av i helgen, vi får se :).

2009-10-30  /  09:57:18  /  http://www.lillagrodden.wordpress.com
Patricia

Vi flyttade in Elina till eget rum nät hon va 6 mån. Hon brydde sig inget men för oss blev det extra spring på natten men det är det värt att få ha "vuxen" rummet tillbaka ;)

2009-10-30  /  10:41:26  /  http://tricias.blogg.se/
Josefine

Vi flyttade Ronja till sitt rum när vi flyttade till huset, dvs när hon var 5 mån ca. Och det var bara skönt, för henne och för oss. Hon sov mycket bättre när hon fick eget rum.

2009-10-30  /  10:51:55  /  http://josselyn.blogg.se/
Mamma Russin

hej hopp...



grattis till revanschen.. :)



Stina flyttade in på sitt rum redan när hon var ca 6 månder.. hon blir så störd av oss, det räcker att vi prasslar med dunntäcket så vaknar hon..



men visst får man seperationsångest, hihi... Vi köpte en videomonitor så vi kunde se henne i den på nättrena, hihi..



kramkram

2009-10-30  /  11:06:56  /  http://enburkrussin.se
Ida

Hej!

Känner igen det där. Vi hade våran son i vårat sovrum först, men vi la han alltid i hans egna spälsäng. Mex vaknade oftast om nätterna ganska så många gånger, då man själv kanske vände på sig i sängen och det knarra. Killen jobbar natt med så han kunde komma hem mitt i natten eller så, då blev han väckt av det med. Det kändes som man va tvungen att ligga blixt stilla i sängen utan att röra en fena hehe. Vi tog upp detta med Bvc skötelskan och hon gav oss råd om att vi skulle flytta in hans säng till hans barnrum och låta han sova där. Och det har funkat jättebra sen dess. Dock kan han som sagt vakna lite ibland om nätterna verkar vara olika perioder då han kanske dröm någon madröm, eller tappat nappen. Men helt klart så tycker jag verkligen att ni ska testa att låta erat barn sova i sitt barnrum, om det inte funkar så är det bara och flytta tillbaka :)

Ni som har barn kan gärna gå in på min blogg och KOMMENTERA ang mitt inlägg. Ha en bra dag :)

2009-10-30  /  11:25:53  /  http://sockertoppens.blogg.se/
Anna

Alexander fick flytta in i eget rum när han var ca 8 månader. Det var nog främst för mig det tog emot för Alexander sover iaf lika bra där som bredvid oss. Vi kunde iaf konstatera att det inte var vi som störde honom så att han vaknade. Dock brukar Fredrik kolla på tv innan han somnar så det kändes skönt att Alexander slipper det ljudet/ljuset när han somnar.



Hur har ni fått honom till att somna själv i sängen? Jag började första försöket i förrgår men då låg han och busade i en timme tills han blev övertrött så då orkade jag inte mer och tog upp honom i selen där han somnade på 10 minuter. Tog lite längre tid i selen än vanligt eftersom han var övertrött, annars kommer han till ro snabbare. Ska fortsätta på samma sätt för han är så tung nu så vill sluta bära om kvällarna. Tänkte mest om du hade några knep? ;)

2009-11-02  /  06:51:46  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback