Pizzabak!

2009-10-04 18:25:02 ,   Mat och annat gott
Här pågår det pizzabak. Degen jäser just nu. Gör efter ett recept med grahamsmjöl i så det blir lite nyttigare, och förhoppningsvis mer mättande! På receptet står det att det är för 3 personer men det är bara på 25 g jäst och receptet som jag och Marcus brukar göra annars är på 50 g jäst. Såg detta efteråt så är nu lite orolig för att vi inte kommer bli mätta. Men det ska ju tydligen räcka till 3 personer....

Får ha mycket fyllning på. För mig blir det nog förutom tomatsås och ost även tonfisk, oliver, kanske crabfish och sedan ruccolasallad och flingsalt. För Marcus blir det skinka. Låter inte lika gott tycker jag =)

Håller på och steker pannkaka till Max nu. Får hoppas han gillar det. Första gången vi testar. Han ska få bitar av torkad aprikos till. Hoppas det smakar för den lilla prinsen!




Kommentarer
Emma

Det där med att baka pizza är inte helt lätt. Själva bakningen är ioförsig inte så besvärligt, men att veta hur många portioner som går åt... jisses, det är minsann inte lätt!

Vad jag öskar mig... Ja, du, presentkort på IKEA och Lindex är alltid uppskattat =)

2009-10-04  /  20:06:11  /  http://emmasrum.blogspot.com
Ingela

Sessan och jag gjorde egen pizza i torsdags. Vi hade också tonfisk på. Älskar tonfisk!!

2009-10-04  /  21:57:37  /  http://trebarnslandet.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback