Pensionärsfika

2009-10-07 11:50:35 ,   Allmänt/Vardagsliv
Har varit hos mormor och morfar på förmiddan. Skulle skriva ut en sak och de har så bra laserskrivare så lånade den. De hänger med i tiden min mormor och morfar; de har bärbar dator, kopplat hemtelefonen till mobil, har sorroundsystem och morfar tränar på gym. Jag ligger i lä.

Fikade även med dem (de är runt 75) och två damer på 85+. Hann med att höra en hel del intressanta ämnen såsom tygkvalité, det goda fläsket man kan köpa på lidl och berättelser från förr. Jag är numera upplyst.




Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Härligt med äldre och visare människor :) Det med tyget på bokhyllan var en bra idé!

2009-10-07  /  12:09:49  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Anna

Lät som en riktigt härlig fika :-) Vad kul att de är så med i tiden. Jag kommer ihåg när min mormor levde. Hon blev 89 år och när hon var runt 87-88 så började hon prata om att hon skulle vilja ha en dator och lära sig, hihi. Hon ville så gärna hänga med men jag tror inte hon hade klarat av att lära sig en dator.

2009-10-08  /  06:54:17  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback