Gårdagens mat

2009-10-25 12:06:28 ,   Mat och annat gott
Igår lagade vi alltså trerätters med M och H. Vi lyckades hålla hemligt för varandra vad vi lagade tills vi serverade det på bordet. Jag hade förberett allt till förrätten på eftermiddan och även gjort det som kunde göras tidigare till efterrätten. Så när M och H kom tog de över köket och vi fick inte gå in. Sen när de var klara värmde jag på förrätten och la upp den innan servering.

Till förrätt serverade vi jordärtskockssoppa med dillolja, krutonger och med räkor som garnering. Recept finns här (räkorna ingår inte i receptet utan vi tyckte det kändes lyxigare med räkor och det passade väldigt bra).




Till varmrätt serverede de Quiche Lorraine; paj med västerbottenost, skinka och purjolök. Till detta serverades en smaskig sallad, hembakat dinkelbröd med smör och flingsalt som tillbehör.






Till efterrätt serverade vi glace au four. Ursprungsrecept finns här. Innanför marängtacket hade vi chokladglass och blåbär. Till detta serverades blåbär och mangosås (mixad fryst mango i bitar med lite vatten).






Jag blev väldigt hungrig av att skriva detta inlägg =)




Kommentarer
Emma

MUMS, vad gott det ser ut! =)

Tack för att du står på min sida i frågan om julpyntet, jag kan behöva lite moraliskt stöd när Kristina läser mitt inlägg. Haha!

2009-10-25  /  12:21:06  /  http://emmasrum.blogspot.com
Helena

Oj, vad smaskigt det ser ut... Jag har varit på brunch med familjen idag, mätt blev man, men det här gjorde mig sugen på mat igen. =)

2009-10-25  /  16:44:42  /  http://minafinaunderbara.blogg.se/
Ingela

Det ser sååå gott ut!!

2009-10-26  /  13:10:38  /  http://trebarnslandet.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback