Bränna upp huset?

2009-11-25 09:28:54 ,   Allmänt/Vardagsliv
Imorse höll Max på att starta brand!

Marcus satt i köket och åt frukost och Max sprang runt och lekte medan jag låg kvar i sängen och drog mig lite. Helt plötsligt känner jag att det börjar lukta bränt. Tror först att det är brödrosten men det luktar mer och mer. Skyndar mig ut i köket och ser att det precis ska ta eld i en bakduk som ligger på spisen. Hinner dra undan den och det ryker och glöder i den.

Max har alltså dragit på plattan och just den plattan bredvid vår kladdkaka sen igår som hade en bakduk över sig (och bakduken låg även på plattan som blev varm). Vi brukar alltid sätta spisen i offläge så fort vi inte använder den men måste ha missat det igår efter kladdkakebaket.

Jag blev ganska arg på Marcus som satt en meter i från och läste tidningen men ändå inte kände att det lukta! Typiskt män.... eller kanske bara är min man; går in i det de gör så mycket att allt som händer runt omkring är oviktigt. Nåja det gick ju bra i alla fall.

Men nu kommer jag vara ännu mer noggrann med att kolla spisen (något som jag redan är ganska fixerad vid sen Max lärde sig att vrida på plattorna).

Och återigen påminns jag om att köpa fler brandvarnare (vi har bara en i hallen och jag vill ha i sovrummet och vardagsrummet också). Något som jag tänkt på länge men som aldrig blir av. Kanske dags idag?!




Kommentarer
Jenny

Oj det var nära ögat. Tur att du reagerade så snabbt!!



Kram till dig och busungen.

2009-11-25  /  09:34:26  /  http://www.barnlangtan.se/
emma - mamma till meja

Tur att du reagerade snabbt :) Det finns ju skydd att sätta upp för spisvreden väl?

2009-11-25  /  09:57:46  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Anna

Usch vad otäckt :S SKönt att det gick bra!

2009-11-28  /  09:05:57  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback