Sola och bada

2009-06-25 08:59:20 ,   Allmänt/Vardagsliv
Idag kommer min kompis A hit. Vi och Max ska åka och sola och bada. Vet dock inte om det blir så mycket bad. Är det inte kallt i vattnet? Ska bli roligt att se om Max visar något intresse för vattnet. Ska nog ta med en liten bunke som man kan ha vatten i om han bara vill sitta och plaska lite på filten.

Ni som varit vid en strand med era små barn, om de badat, har de varit nakna? Vet inte hur man ska göra med sånt där. Max har inga badkläder men jag tar väl med en badblöja.

Imornförmiddag blir det lite shopping för mig och Max för hans utbud av sommarkläder är väldigt begränsat. Ska väl även titta på en UV-dräkt att ha i sommar. Lär ju bli fler strandbesök och nästa vecka åker vi till västkusten några dagar och om några veckor blir det en vecka på Gotland.




Kommentarer
Malin

Vi har uvdräkt på våran tjej fast hon har inte badat i havet ännu men om hon skulle ha gjort det blir det med uvdräkt:)

Likadant med plaskpoolen hemma uvdräkt där också fast ibland naken!

2009-06-25  /  09:23:10 
emma - mamma till meja

meja har badat naken med solhatt bara, parasollet har vi haft i vattenbrynet så att hon inte är så mkt i solen

2009-06-25  /  15:01:03  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara

Västkusten är för härlig. Välkomna hit! :o)

2009-06-26  /  07:34:15  /  http://www.mandasbutik.com
Anna

Vad härligt med sol och bad :) Jag funderar också över hur man klär sitt barn för bad. Alexander har vuxit ur sina badbyxor. Fast naket borde ju gå bra så länge man skyddar dem från solen. Om det inte är för kallt då. Hmmm...jag ska nog kika efter ett par nya badbyxor.

2009-06-26  /  09:13:15  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback