Hjärtat utanför kroppen

2009-01-19 22:56:53 ,   Max
Det stämmer verkligen att man i princip har hjärtat utanför kroppen när man fått barn. Shit vad jag oroar mig för allting. Just nu är orosfaktorn att Max inte vill äta ordentligt. Och det handlar inte om att han inte verkar hungrig för det gör han. Han tuggar på händerna, på kräkhandduken, på min axel, på sina kläder men han vill inte ta flaskan. Självklart tar han den ibland och äter. Men han äter alltid max 60 ml åt gången och sen måste man ha paus och så får man försöka igen... och igen.... och igen.....

Har pratat med bvc idag och hon sa att vi skulle prova med lite gröt och det har vi gjort. Han verkade inte tycka om det och några minuter senare kräktes han upp det. Han har svårt att somna på kvällarna nu för han kommer inte till ro, ligger och puttar bort nappen och suger på händerna i stället, vrider huvudet åt sidan och äter på kudden. Hör att han fortfarande håller på och krånglar i sovrummet (Marcus och han har lagt sig) så ska väl gå in och se om jag kan lura i honom lite flaska.

Ska ialla fall på vägning på bvc på torsdag för att se så han inte har gått ner nåt. Hoppas det är bättre tills dess. Annars kommer jag be om att de kollar hans mage eller nåt. Han spänner sig mycket när han äter.
Nepp nu får jag sluta oroa mig. Ska kolla till honom och sen slappna av lite vid teven.

(10 minuter senare - fick i honom lite mer mat och nu har han somnat)




Kommentarer
carro

kanske är någon tand på gång?

2009-01-19  /  23:05:37  /  http://nindo.blogg.se/
Sara

carro: jag har också tänkt på det men känner ingen. Min mamma som är utbildad tandsköterska har också känt och hon känner inte antydan alls säger hon. Men kan ju vara nåt sånt i alla fall. Han har ju krånglat i några veckor men det blir bara värre och värre.

2009-01-19  /  23:07:58  /  http://sarasrum.blogg.se/
daniella

Usch vad jobbigt :( nike håller också på och fjantar sig när hon ska sova, vi tror att hon ska få en liten tand. kanske är det som gäller för max också?



ojdå såg att det redan var kommenterat ;) men jaja! jag tror det ändå ;P haha

2009-01-20  /  00:02:08  /  http://metrobloggen.se/daniellahelena
Nellie

Åh hoppas allt löser dig! Eller, det är klart det gör!!! Lille sötisen...

2009-01-20  /  08:25:07  /  http://metrobloggen.se/dagfordag
Måsbarnet

Hej Sara,



Det där har vi också varit med om. Hur gammal är Max nu? Jag slår vad om att det är en av de där utvecklingsstadierna som ni är mitt uppe i. Albin var precis lika dan: mycket krångligare än vanligt och sämre matlust men verkade hungrig.



Ta det med ro och låt resten av veckan få vara lite krångligare än vanligt. Och på torsdag ska ju bvc kolla honom, så det blir bra ska du se.



Kramis

2009-01-20  /  08:28:39  /  http://withlovefrom.blogg.se/
Sofia

Det är en utvecklingsfas, min dotter är inne i en likadan just nu. Den börjar runt 15-16 veckor och kan hålla i sig ett par dagar eller ett par veckor. Typiskt är att de stoppar allt i munnen - gärna så de kräks, sover sämre, äter sämre, är klängigare och kinkiga.

Konstigt att hon på bvc inte sa det till dig. Så ta det lugnt, det går över!

2009-01-20  /  10:52:32 
Susanne A

Hoppas att han bara har en period och att det inte är något allvarligt!

2009-01-20  /  15:09:08  /  http://blogg.aftonbladet.se/14256
Sara

Tack så jättemycke för era kommentarer =) Ni har lugnat mig!

2009-01-20  /  15:16:53  /  http://sarasrum.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback