Natt 5 & 6 i egen säng

2009-02-12 09:06:05 ,   Max

Natten till igår var en bra natt! Max somnade vid 23 (dock alldeles för sent), vaknade till vid 3 och då räckte det att jag stoppade in nappen så somnade han om och sen vaknade han vid 6 och ville äta. Efter det tog det lång tid innan han somnade om men han sov till 10.45!

Igårkväll somnade han 21.30. Underbart tyckte jag! Men det är som att hans kropp är inställd på att så tidigt kan man inte somna för 40 minuter senare slog han upp sina blå igen. Försökte i evigheter att få honom att somna i sin säng men han bara vände sig över på mage och tittade åt alla håll (det gör han hela tiden nu så fort man lägger honom på rygg). Till slut fick han somna i min famn i soffan och jag la sen ner honom. Det var längesen så det kändes mysigt! Redan 2.30 vaknade han och jag gick upp ett antal gånger och satte i nappen men det gick inte. Han fick ligga mellan oss men fortsatte krångla där. Nåja efter många insättningar av napp, buffningar i rumpan och vändningar från mage till rygg (han vill alltså inte sova på magen utan bara ligga och kika) så lyckades vi sova till och från till 8 då han åt.

Försöker vända hans dygn lite så klockan 8 klädde jag på honom och mig och gjorde det ljusare i sovrummet. Han har varit vaken nu en timme men somnade precis om i sin säng. Alldeles själv. Jag är i sovrummet men han ser mig inte men antar att knapprandet på tangenterna gjorde honom lugn =) Jag skulle vilja att han sover natt mellan 21 och 9 (med en eller två vakenstunder för att äta). Som det är nu börjar hans natt vid 22-23 och varar då alltså till 10-11 på förmiddagen. Det gör det svårt att göra saker på förmiddan (ex. babysimmet).

Jag känner mig också fruktansvärt trött och fast jag bestämt mig för att inte sova mer nu på förmiddagen så kommer jag göra det ändå. Det är ju skönt!





Kommentarer
Måsbarnet

Ja, visst blir man trött av att aldrig sova hela nätter. Men en dag saknar vi det nog ;)



Hoppas du får en skön vilostund nu på förmiddagen.

2009-02-12  /  09:24:57  /  http://withlovefrom.blogg.se/
Anna

Alexander är också inställd på att somna sent. Han visar att han är jättetrött långt innan men inte vill han somna för det. 21 - 9 skulle inte vara helt fel ;-)

2009-02-12  /  09:40:16  /  http://ambi.blogg.se/
Caroline

Ja visst är det härlig att sova på dagarna.. Vi ska nog också gå och lägga oss en stund!

2009-02-12  /  09:42:32  /  http://nindo.blogg.se/
Patricia

Usch vi skulle också ge vad som helst för att få sov en hel natt. Eller få sovmorgon! Jag går fortfarande upp 1-2 gånger per natt och vaknar 07:30 av att hon skriker på oss... Urk, trött trött!

2009-02-12  /  10:50:28  /  http://tricias.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback