När är man ung mamma?

2009-02-12 12:56:25 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag har funderat på när man räknas som ung mamma? Jag skulle nog inte direkt säga att jag är en sådan eftersom jag är 26 år, snart 27 men ändå så är jag ju yngre än genomsnittet förstföderskor. För visst ligger genomsnittet strax under 30? Min mamma var 21 år när hon fick mig men jag tror inte det räknades som särskilt ungt då men idag gör det ju det.

Jag tycker nog att en ung mamma är en mamma under 25 men oftast så används ju beteckningen för de som är under 20.

Jag är ju i alla fall ingen gammal mamma =) Fast iför sig; när är man en gammal mamma?




Kommentarer
Carolie

Ingen aning faktiskt.. Jag känner mig inte som en ung mamma, och då är jag bara 21.

Jag tycker att det låter negativt att kalla det ung mamma, som om dom behöver placeras i fack för dom klarar inte sig själva.

Man skulle hellre mäta det i mogen/omogen mamma!

Finns 15 åringar som är bättre mammor än 35 åringar lixom..

2009-02-12  /  13:11:26 
Caroline

Haha, jag entrade lite för tidgt.

2009-02-12  /  13:12:02  /  http://nindo.blogg.se/
Sara

caroline: ja de stämmer att det låter neg. men det pratas mycket om det nuförtiden. Jag tror att många unga mammor är bra mycke bättre mammor än äldre

2009-02-12  /  13:17:25  /  http://sarasrum.blogg.se/
Anna

Jag är 22 och ser inte mig som ung mamma. Håller med om att det låter negativt. En mamma är ju en mamma. Sen om man är bra lr dålig beror ju inte på åldern.

Gammal mamma vette sjutton. Man är ju inte äldre än man gör sig. Jag ser nog bara sådana som på konstgjord väg blir med barn, trots att de rent naturligt är för gamla, som gamla mammor.

2009-02-12  /  14:43:16  /  http://ambi.blogg.se/
Carolina

Jag är 22 och jag känner mig inte så ung. Ung tycker jag att man är mellan 15 och 20. Då får man vara omogen och fjanta sig. Men över 20 så är man inte ung längre och ska ta allt på allvar, även fast man självklart får skoja till det och bli "ung på nytt" igen. =D Ung mamma är nog mest mellan 15 och 20 men man blir inte en gammal mamma bara för att man har kommit över 20 strecket.

2009-02-12  /  14:49:10  /  http://beautifulpink.bloggagratis.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback