Linas kvällsbok

2009-08-25 22:57:11 ,   Allmänt/Vardagsliv
Fastnade framför filmen Linas kvällsbok tidigare ikväll. Den var mysig. Fast jag är 27 år kan jag tydligen uppskatta en tonårsfilm. Nån mer än jag som satt med ett töntigt leende på slutet? Hi hi...älskar såna där mysiga slut.

Dagen har spenderats hos min farmor där jag blivit bortskämd med lunch, glass och fika. Max tycker också det är roligt där. Farmor har en stor terass som är jättehärlig att vara på så här på sensommaren när solen skiner. Idag har Max bara sovit en gång på dagen. Det kanske blir det nya nu istället för två gånger. Han har varit svår att få att somna på kvällarna senaste tiden men ikväll gick det på direkten (och även i söndags då han också bara sov en gång). Får ta det lite dag för dag beroende på hur länge han sovit på morgonen. Måste ju testa sig fram vad som är bäst för honom. Idag sov han bara en timme och hade nog behövt mer. Igår sov han tre timmar i två omgångar. Då var det inte lätt att få honom att somna på kvällen.

Ni som har barn eller haft barn runt 1 år hur många gånger sover/sov de per dag och hur länge?

Under tiden jag skrev detta vaknade Max och behövde lite mammagos. Nu har han förhoppningsvis somnat om igen men jag ska göra mig i ordning och lägga mig strax.




Kommentarer
Malin

Alva är 1m2veckor och sover 1gång per dag oftast i virka 1timma. Ibland sover hon inte alls när hon vägrar att somna fast då är kvällen inte så rolig:P

2009-08-25  /  23:21:10  /  http://malinjag.blogspot.com
Ida - Vi och hon ♥

Tilde blir ju ett om några veckor och hon sover 1h 1 gång per dag. Ibland blire 2 och det händer att det blir 3 men inte fler gånger än en :)

Såg också den filmen, tyckte den va söt.. läste sen boken när jag var tonnåring hehe..

2009-08-25  /  23:43:10  /  http://fixit.blogg.se/
Josefine

Jag fastnade också framför den filmen. Hihi, mysig var den som sagt! Jag tycker att det är bra att vi bejakar vår barnsliga sida Sara :-D



Vi har faktiskt ändrat så att Ronja bara sover en gång per dag. Hon sover ju så länge på morgonen (till 8.30) så då kände jag till slut att det var bättre att hon fick sova ett pass. Så hon sover 2 timmar mellan ca 13-15, tiderna kan dock variera.

2009-08-26  /  09:58:15  /  http://josselyn.blogg.se/
Kicki

Kevin är snart 9 mån. Han sover 2 ggr om dagen 40min-1h fast nu när han är förkyld/sjuk så har han sovit ungefär 3 ggr om dagen.

2009-08-26  /  14:54:58  /  http://kicki.webblogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback