Rött eller vitt?

2015-12-28 16:42:47 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej måndag! Jag höll på att skriva hej torsdag. Man blir ju lite knasig i rytmen när man är ledig. Men för mig bryts ledigheten i två dagar nu för jag ska jobba imorgon och på onsdag. Den största utmaningen blir på onsdag då jag börjar kl. 7 på morgonen. Imorse slog jag liksom upp ögonen strax före 9. Så roligt att snön föll igår och mycket också. Vitt och fint på träden och fullt med snö i pulkabacken. Hela familjen har varit och svischat ner för backen idag. Marcus och barnen tog en eftermiddagstur också när jag var och handlade. Ikväll blir det en liten trerätters här hemma. Har varit sugen på pasta, kantareller och parmesanost länge nu. Tur att snälla svärfar kunde leverera lite kantareller hit. Sen så hade ICA erbjudande på färsk sparris och Ben & Jerrys och då måste man ju liksom handla det ;).
 
Apropå nåt annat som jag ju måste skriva om nu innan julpyntet åker ner. Är julen röd eller vit? En evig kamp mellan mig och min man. Han vill ha rött rött rött. Jag vill ha rött vitt vitt :)! Senaste åren har det blivit mindre rött här hemma mest för att vi har mycket lila i vardagsrummet (mattor och gardiner bland annat) och därmed har jag fört in mer vitt. Men i år kände både Marcus och jag att det varit dålig julstämning här hemma så vi beställde röda gardiner från ellos fyra dagar innan julafton och satte upp dem dagen innan julafton. Blev jättemysigt (som ni säkerrt set på bilder) men då kändes ju det lila pyntet i granen inte så kul. Jag försöker nu förhandla att vi nästa år har röda julgardiner och jag till och med gå med på röda kuddar i soffan OM jag får ha vitt pynt i granen. Han säger nej. Men jag har ju ett år på mig att förhandla.
 
Så länge får jag njuta av mina föräldrars vackra gran! (Mamma, jag diggar den röda detaljen i form av en röd skarvsladd... hi hi....)
 
 
 
 
 
Vackert va? Nästa år kanske även här......
 
:)
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback