Matkasse

2013-01-17 10:43:31 ,   Allmänt/Vardagsliv
Goförmiddag! Inatt somnade jag vid 2.30 med Ebba tätt emot bröstet. Då hade jag försökt få henne att somna i tre timmar. Puh.... precis så här var det med Max i en period också. Hon är liksom inte nöjd. Hon skriker inte hela tiden utan är bara missnöjd och vill tutta och tutta men släpper och bli arg. Funderar på om hon är hungrig? Max fick vi ju tilläggsmata lite på kvällen för att han skulle vara nöjd. Vill verkligen helamma men jag vill också sova för att fungera. Ska köpa hem en nappflaska och lite ersättning och så får vi se om vi behöver använda det. Att damen ifråga vill sova nära mig hela tiden vet jag inte vad jag ska göra åt. Inte ens babynestet vill hon ligga i utan vaknar typ direkt. Men nu på dagen sover hon så skönt i sin korg. Varför kom hon inte med en manual?!
 
Men nu till det jag skulle skriva om. Vi funderar på att testa matkasse! Jag blir tokig på att gå och fundera på vad vi ska äta för mat. Försöker planera för några dagar i taget men det är jättesvårt och jag tycker vi handlar och handlar. Har tittat på lite olika matkassar och Linas matkasse levererar hit. Jag vill inte ha för tråkig mat och tycker att ICAs och Coops känns lite tråkiga. Linas matkasse är varannan vecka och det gillar jag! Vet dock inte om vi ska välja originalkassen eller barnkassen. Någon med tips och förslag? Någon annan kasse som ni kan rekommendera? Ekonomiskt sätt vet vi inte om vi kommer att tjäna på det eller inte men vi har ganska höga matkostnader och vi är experter på att handla sådant vi inte behöver när vi är i affären. Och med matkasse levererad så blir det ju mindre besök i affären samt att jag slipper allt huvudbry kring matlagningen varannan vecka. Till de andra veckorna funderar jag på att göra några matsedlar som vi kan variera mellan. Vi får prova helt enkelt och tycker vi det blir för dyrt så är det ju bara att avbryta!
 
Min lillebror är här och tittade precis skeptiskt på mig och frågade om jag håller på och skriver en uppsats!




Kommentarer
Mikaela

Känner igen mig,har en liten bebis sovandes på armen just nu,lägger jag ner honom lär han vakna,som de flesta gånger.Ha det är synd att de inte kommer med en ordentlig manual.

Har testat Ecoviva och Linas matkasse.Linas är bättre.Testade Inspirationskassen 3 dagar varannan vecka förra året men slutade.Sonen gillade inte maten,inte så konstigt då den innehåller mycket nya smaker.Jag och sambon gillade det gör det mesta men till slut blev det för mycket couscous etc.Funderade på att byta kasse men det blev aldrig av.Det va jätteskönt att få hem kassen och slippa tänka på vad man ska hitta på till middag.Man sparar mycket tid och matlagningen blir rolig.Ska nog beställa igen.Hoppas ni blir nöjda!

Svar: ja jag har kollat på inspirationskassen också men precis som du skriver så är den inte så barnvänlig. Lutar åt att det blir originalkassen för barnkassen tycker jag är lite tråkig. vill ha lite utmaningar och nya smaker också.
Sara

2013-01-17  /  11:49:32 
carro

Vi har kört bramathemma.se du kan välja hur ofta man vill få leverans, en vecka i månad eller varannan. Kan varmt rekommendera den:-).


Svar: jag kollade upp dem när du tipsade om det på facebook och tycker de verkar jättebra. dessvärre levererar de inte till vårt postnummer vilket är väldigt konstigt eftersom de levererar till vår ort och vi har ett av de mest centrala postnumren... men men... jag har anmält intresse iaf!
Sara

2013-01-17  /  12:32:31  /  http://www.nericia.bloggplatsen.se
Anneli

Har själv ingen erfarenhet men känner många som är nöjda med just Linas matkasse. Skulle själv oxå kunna tänka mig att testa nån gång, just för att inspirationen ibland tryter och det lätt blir att man lagar samma samma...

Svar: kul att höra! jag känner ingen som har Linas matkasse så är alltid bra att höra efter vad andra tycker!
Sara

2013-01-17  /  17:36:12  /  http://vardagssaker.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback