Barnmorskebesök

2012-09-18 16:50:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Tack för alla era bokförslag! Inom kort blir det en tur till bibblan för att checka om de ni tipsat om finns =)!
 
Nu är jag i princip hemma och vänder en stund. Precis varit hos barnmorskan och ska om fem minuter åka tillbaks till jobbet för möte. Arbetsplaner ska skrivas inför läsåret!
 
Barnmorskebesöket gick bra. SF-måttet låg på 25 cm, strax över medelkurvan, bra blodtryck, bebisens puls var ca 152 slag/min. Jag väger 6 kilo mindre än med Max i ungefär samma vecka. Hon kollade blodsockret som var bra och sen har jag lämnat prov för blodvärde vilket dröjer lite innan resultatet kommer.
 
Nu är det fem veckor till nästa besök. Tydligen lite glesare mellan besöken nu i andra graviditeten. Trist!
 
Jag har bestämt mig för att söka graviditetspenning på halvtid så ska försöka få iväg papprerna denna vecka.
 
Nu till jobbet.....




Kommentarer
Anna

Lycka till ikväll! Låter som ni är ute i bättre tid än vad vi var förra året :) Skönt att allt var bra hos barnmorskan.

Svar: Tack! Ja nu har vi i alla fall börjat =)!
Sara

2012-09-18  /  18:23:19  /  http://annasalster.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback