Förskoletider

2011-01-10 18:39:48 ,   Allmänt/Vardagsliv

 

Jag har precis fyllt i Max förskoletider. I höstas när jag jobbade på fritids så gick han mellan 27 och 30 timmar i veckan men nu när jag bytt jobb så blir det mellan 33 och 35 timmar på grund av att Marcus och mina arbetstider inte kompletterar varandra lika mycket nu utan vi jobbar mer samtidigt (fast Marcus jobbar 10 timmar mer än mig i veckan). Dessutom tar det ca 15 minuter för mig att åka till jobbet.

 

Fördelen med att Max kommer gå fler timmar är att han blir mer med i verksamheten då han kommer vara där mer på förmiddagarna än förut. Exempelvis så pysslar/målar de på tisdagförmiddagar men i höstas började han 11.30 då så han missade alltid det. Nu kommer han även slippa de sena eftermiddagarna.

 

Ni som har barn på förskola, hur många timmar i veckan är de där?

 

 





Kommentarer
CM

Hej,

jag undrar om Marcus kommer att gå ner till 75% (arbetsmässigt) någon gång nu när Max är liten, precis som har gjort och gör nu?

2011-01-10  /  20:11:17 
Caroline, mamma till Wille

Wille går ca 40 timmar i veckan. Jag och A jobbar nästan exakt samma tider så det går inte att kompromissa tyvärr. Jobbar ni 75% eller? Jag skulle vilja gå ner i tid lite... Kram

2011-01-10  /  20:20:23  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

När jag börjar jobba igen så blir det nog ungefär lika många timmar för våra barn som Max kommer att ha...

2011-01-10  /  20:22:41  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Ellen

Vår dotter går mellan 25-30 timmar i veckan. Vi har turen att ha bra scheman:-)

2011-01-11  /  12:20:53 
Anna

Denna vecka blir det ungefär 35 timmar. Normalt är väl mindre eftersom jag är ledig mitt i veckan med. Runt 30 blir det nog ändå. Var nog mer när jag precis börjat jobba eftersom jag jobbade jämt då. Tycker det blir lite trist för Alexander sen när det bara blir 15 timmar i veckan. Känns som att han missar en del plus att jag vet att han gillar att vara där. Blir desto mer på öppna förskolan i vår dock hoppas jag :)



Får se hur det blir längre fram. Hoppas ju på att kunna få något dagtidsjobb längre fram i framtiden.

2011-01-11  /  13:25:22  /  http://ambi.blogg.se/
Maria

Oj det är verkligen jätteolika för våran del. Eftersom H går tre veckorsschema och jag går på fem veckor så blir det olika hela tiden. Men det är nog allt mellan 15-35h/vecka. Blir ganska många veckor som han bara går tre dagar eftersom både jag och H har helg och kvällsjobb. Dock behöver vi barnvakt både kvällar och helger ibland. Så det är skönt att vi har min mamma på orten och H´s mamma på samma ort som han jobbar.

2011-01-12  /  18:22:37  /  http://mariamedfamilj.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback