Kycklingspett med sesamfrön

2010-02-10 13:10:29 ,   Mat och annat gott
Har fått önskemål om recept på kycklingspett med sesamfrön som jag skrev med på vår veckomatsedel så här kommer det =)


- 4 kycklingfiléer
- ½ dl sesamfrön
träspett

Marinad:

- 1 riven vitlöksklyfta
- 1 msk riven färsk ingefära
- 1 msk thailändsk soja
- 2 tsk flytande honung
- 1 msk sesamolja (jag tänker använda vanlig olivolja för känns lite onödigt att köpa sesamolja)
- salt och vitpeppar

Man skär kycklingfiléerna i långa bitar (antar att man även kan göra i små bitar) och blandar med marinaden. Marinera i minst 20 min eller över natten. Trä på kycklingen på spetten och vänd dem i sesamfrön (viktigt att spetten legat i blöt i minst 20 min). Grilla i en grillpanna eller stek i stekpanna i 5-7 minuter.

Recept från hälsokokboken




Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Tack för receptet! :) Det ska jag definitivt testa, låter lagom avancerat!

2010-02-10  /  17:55:24  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback