Maja-lykta

2016-02-26 20:51:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Ännu en ledig dag har vi haft. Barnen och jag hann med biblioteket på förmiddagen och Marcus slutade tidigt och vi kunde åka till en rolig lekpark på eftermiddan innan det blev fika. Biskvi och chailatte för mig blev det. Efter fikat så köpte jag en grej jag trånat efter ett bra tag nu. En Maja-lykta. De hade inte så många olika varianter just nu i vår lokala inredningsbutik men det var ju just denna som jag spanat in. Men skulle verkligen vilja ha fler sen när det kommer in vilket det tydligen löpande gör.... hmmm.... kan bli dyrt! Här kan ni spana in fler Maja-lyktor som säljs till förmån för barncancerfonden.
 
 
Bion med Max blev lyckad igår och han skrattade mycket åt filmen. Han gillar verkligen Alvin & gänget. Jag som inte är jätteförtjust i barnfilmer tyckte också att den var kul så det var lyckat. Efter filmen gick vi förbi min optiker för att beställa solglasögon till mig. Insett att jag inte kommer kunna ha vanliga solglasögon eftersom jag ser ganska dåligt utan mina glasögon och jag är väldigt ljuskänslig så använder solglasögon mycket. Så nu blir det ett par med samma glas som i mina glasögon.... ja fast mörka förstås. Dessa bågar valde jag (tror jag... inte lätt att komma ihåg efteråt):
 
Inom två veckor är de färdiga :) Får ju inte slarva bort dem bara som man brukar med solglasögon...dessa kostar ju liiiite mer än vad jag är van att lägga på solglasögon.
 
Nepp nu ska jag joina Marcus och Max i soffan. De har knapprat chips och popcorn länge nu så dags att ta fram mina grönsaker och dipp. Ja förutom att jag fuskade lite när barnen var sjuka och dagarna kring det så har jag hållt mitt godis- och chipsuppehåll sen början av året.
 
Trevlig fortsatt fredag ♥
 
 
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback