Glasögonorm och bebismys

2015-10-18 21:07:57 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Så var det söndagkväll igen. Hade en riktig myskväll planerad med chokladmousse och Solsidan på tv. Men det innefattar ju sovande barn och här har vi en Max som trots mat för två timmar sen är konstant hungrig så efter tre mackor så vill han ha falukorv för han kan absolut inte somna så hungrig som han är!! Men men Solsidan finns ju kvar så bara han kommer i säng så ska vi titta.
 
Denna helg började med optikerbesök för mig i fredags. Efter flera månader men värk kring ögonen när jag sitter vid dator, tv eller mobil så tog jag nu äntligen tag i att kolla upp synen. Jag hade rätt i mina misstankar och har brytningsfel främst på höger öga. Jag är med andra ord blivande glasögonorm. Bågar är utprovade och inom två veckor kan jag hämta ut dem. Känns spännande faktiskt men samtidigt ovant!
 
Sen har helgen rullat på med heldagsutflykt igår till Marcus syster med familj där vi fick bebisgosa med lilla E tre veckor. Ebba har verkligen längtat efter att träffa sin lilla kusin och hon tillbringade långa stunder med den lilla i famnen och utforskade hennes små fingrar, tår och öron! Hi hi ser inte så bekvämt ut för lilla E på bilden nedan men var enda bilden jag hade i kameran där hennes ansikte inte syndes. Ebba provade nog de flesta positioner för att få gosa så mycket som möjligt :)!
 
 
En mysig dag på landet och självklart så blev det även köra löv med traktorn vilket blivit en trevlig tradition de senaste höstarna!
 
   
 
 
 
        
 
Idag försökte jag få sovmorgon men det är inte lätt i detta hus! Full fart på de andra med andra ord så sovmorgonen blev inte så lång. Sen så har vi grejat här hemma. Marcus har rensat lite ute i garaget och jag har städat och möblerat om i lekrummet. Och sen allt vanligt fix med tvätt, städning och matlagning. En riktig grejardag idag och jag önskar att det bara vore fredagkväll!
 
Mot vardagen.....
 
Kram
 
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback