1.7 mil på cykel och 100%

2015-05-30 11:23:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Efter 1.7 mil på cykel igår får man äta wienerbröd idag
 
Hej gråa, mysiga och lugna lördag!
 
Igår gick jag hem från jobbet kl. 13.15 och sa hejdå 80%! På måndag är det heltid som gäller fram till semester vilket bara är två veckor och en dag. Men det blir självklart stor skillnad för det. 8 timmar mer jobb per vecka är ju mycket. Längre dagar både för mig och Max och Ebba. Men med tanke på att jag har mycket att göra på jobbet just nu så känns det också bra att jag ska vara där mer och därmed kan hinna mer.
 
Helgen inleddes igår med 1.7 mil på cykel. Äktenskaplig friskvård kallade vi det för. Var i lag med ett annat par och cyklade runt på olika stationer och kämpade för poäng. Även om det var här på orten det var så blev det mycket cyklande fram och tillbaks mellan stationer. Ordningen mellan dem avgjordes av att man valde mellan kort med qr-koder som man scannade in och fick info om var man skulle. Resultatet för vårt lag vill jag inte avslöja mer än att vi hade vunnit om inte golf hade varit sista stationen plus att vi förlorade massor av "coins" på en gåta vi inte klarade.... Men annars hade vi såklart vunnit ;). Tack svärmor och svärfar för barnvaktandet!
 
 
Inget supertempo direkt men det var ju inte meningen heller. Tiden är den effektiva cykeltiden. Har pausat mätaren vid stationerna samt när vi hade fikapaus.
 

Denna ska som sagt gå i ett lugnt tempo. Min enda "insats" för dagen är att jag ska åka och storhandla inför kommande vecka. Vi jobbar mycket båda två och det är en del grejer på kvällarna samt att jag fyller år och ska ha kalas. Så vill fylla upp skafferierna nu så allt finns hemma. Hade tänkt putsa fönster också men tror jag skyller på det taskiga vädret ;)
 
Kram
 
 
 




Kommentarer
Emma

Vilken rolig grej :)
Ska du fortsätta jobba heltid efter sommaren?

Svar: nej jag ska gå ner till 80% igen. jobbar heltid första veckan efter min semester för då är Marcus hemma med barnen.
Sara

2015-06-03  /  16:39:01  /  http://mejomitt.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback