S O M M A R

2015-07-01 22:30:57 ,   Allmänt/Vardagsliv
Underbara högsommarvärme!! Sitter nu i soffan med öppna dörrar och fönster för att vädra ur här hemma. Resten av familjen har redan gått och lagt sig. Marcus jobbar denna och nästa vecka innan mer ledigt. Är trist nu när det är så fint väder. Särskilt på kvällstid för vi kan inte sitta uppe och uggla till midnatt. Han börjar jobba kl. 6 tre dagar denna vecka. Så jag sitter här och ugglar själv istället :). Men snart dags att sova för mig också för vara själv med våra två busfrön på dagarna är minst sagt aktivt. Max går på simskola varje förmiddag och nu när det är fint väder vill jag passa på och bada och sola. Idag blev den första stranddagen detta år och den gjorde mig inte besviken. Blå himmel, sköna vindar och hyffsat glada barn. Att jag hade med för lite matsäck bryter de ju alltid ihop för så det får jag ju ta! Tydligen så räcker inte bullar, mackor, äpple, vattenmelon, festis. Det tycker två barn som annars typ bara vill ha riskaka till mellis. Imorn laddar jag mattermosen med varmt vatten och så stoppar vi lite korv däri så äter vi lunch vid sjön. Bäst att passa på när vädret bjuder in till det.
 
Japp och årets första dopp blev det för mig idag. Även om det var typ där det var grunt pga att Ebba vägrader följa med ut. Max han badade mest hela tiden.
 
Vilken tur att min vän och kollega A-S hade en kexchoklad till honom när hans egen mamma har sånt tråkfika :)
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback