Gott nytt år!

2015-01-01 17:46:22 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Gott nytt år alla fina bloggläsare! Igår firade vi traditionsenligt med A & D med barn och M & H med barn. Och denna gång var det vår tur att stå för värdskapet. Det var tre år sen sist och mycket händer på tre år. Då var det två barn som satt vid barnbordet och nu var de fem. Vi förökar oss :). Vi hade väldigt trevligt och barnen hade roligt. De två minsta ganska tidigt men Ebba sov oroligt och istället för att tillbringa nyårsafton i hennes säng så valde vi att ta upp henne vid 23-tiden så hon fick vara med och fira in tolvslaget och äta chips. De tre andra barnen var vakna hela kvällen lång och imorse sov vi hela familjen till 9.30.
 
Jag har senaste dagarna mest funderat och planerat kring maten och jag blev nöjd med slutresultatet.
 
 
 
 

Huvudrätt: Hasselbackspotatis med oxfilé, rödvinssås med choklad, morotssallad, rödlökscreme, vinbärsgelé och smörstekta kantareller.
 
 
Efterrätt: Kolaparfait med hallon- och jordgubbsås
 
 
 
 
Hoppas ni alla hade en härlig avslutning på 2014 och en bra start på 2015. Jag ska skriva en årsresumé för året som varit precis som jag brukar göra.
 
 
 
 
 




Kommentarer
Anonym

Det var en fantastisk kväll! Va skönt att ni fick sovmorgon idag, vi sov till halv elva!:-)
Nu laddar vi för ett toppen-år!
Kram/Anna

2015-01-01  /  20:50:04 
Emma

Härliga bilder. Här gick barnen upp vid sex som vanligt. Trötta föräldrar kan jag säga...

2015-01-02  /  11:55:06  /  http://mejomitt.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback