Det här med att sluta tidigt

2015-02-03 16:01:31 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ni vet ju att jag förespråkar att jobba mindre än 100% när man har yngre barn och därmed låta sina barn få kortare dagar. Det är väldigt skönt att sluta tidigt vissa dagar i veckan men det är ganska tufft också eftersom jag är trött och barnen är trötta. Därför är det lätt att det blir många konflikter på eftermiddagarna här hemma. Men jag försöker lära mig att inte ha någon uppbyggd idé av hur idylliskt och mysigt vi ska ha det för det går alltid i kras då. Jag försöker att vi bara ska det lugnt och vara. Idag åkte vi och köpte semlebullar, grädde och mandelmassa och gjorde semlor till mellis. Det var mysigt! Och nu när barnen har ätit så får jag en liten lugn stund med en chai latte och min semla.
 
Just i denna sekund det ganska idylliskt att sluta tidigt... MEN det kan vända inom några minuter....
 
 
 
 




Kommentarer
Emma

Nu när jag är sjukskriven så går ju barnen lite längre dagar, och det är mycket mindre konflikter här hemma när vi väl kommer hem. Såå jäkla skönt!
Kram

2015-02-03  /  17:42:35  /  http://mejomitt.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback