Blogga om bloggandet

2015-02-07 13:35:41 ,   Allmänt/Vardagsliv Blogg
 
 
Ja det duggar inte tätt mellan inläggen här på min blogg men i mitt huvud finns det flera inlägg om dagen. Det är bara att jag är så väldans dålig på att sätta dem på pränt. Men nu sitter jag här med min chai latte, tända ljus och familjen tittar på film på övervåningen så ska försöka få ner några ord (till ljudet av två barn som just nu bråkar där uppe....).
 
Senaste tiden har jag fått en nytändning på detta att läsa bloggar. Jag har haft en ganska "down-period" angående det senaste året. Men nu tycker jag det är roligt igen och har börjat följa flera nya bloggar och nu handlar de främst om inredning (ja och småbarnsliv också...). Sen så har ju de flesta instagram också så har börjat följa många där också. Det går ju i perioder detta vad man vill läsa om och se bilder på. När jag började blogga så läste jag mest bloggar som handlade om tv-program och sånt men sen övergick det till nån besatthet av inredningsbloggar vilket ju var väldigt poppis under en period. Till och med min mamma bloggade .... nåt att ta tag i igen mamma?! ;) Här hittar ni hennes blogg Lyktor och tyg som inte blivit uppdaterad på tre år.  
 
Sen flyttade det in en liten Max i min mage och hipp happ så bytes fokus och jag ville läsa bloggar skrivna av andra illamående blivande mammor med cravings och fulla med tankar inför den kommande mammarollen. Sen samtidigt som min egen blogg blev en "mammablogg" så blev ju de andra det också. Och några av dessa mammor följer jag fortfarande på ett eller annat sätt fast våra "bebisar" är över 6 år nu. Jag kom nog aldrig ur det där att nästan bara läsa mammabloggar förrän Ebba föddes 4,5 senare. Men nu har jag börjat hitta annat fokus igen och efter en period av besatthet av fotobloggar så har jag nu återigen landat i att läsa om inredning och titta på bilder. Och jag tänker att en dag när jag har så mycket mer pengar, mycket mer drivkraft och kreativitet så ska jag minsann också ha fina vita möbler, konsnärliga fondtapeter, ljuslyktor i alla dess former, en mysig blogghörna, mysiga fåtöljer att krypa upp i....
 
Men så länge så nöjer jag mig med att titta på bilderna och tänka att 2015 kanske ändå blir året då vi får upp en gardin i köksfönstret.....
 
 
Som ni kanske vet är jag väldigt mycket mer aktiv på instagram så följ mig där om ni vill. sarasrum heter jag även där.
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback