Julmys

2015-12-13 21:14:45 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej hopp! Äntligen börjar lugnet lägga sig i huset. Max har lagt sig. Ebba har lagt sig men vaknade igen av att hon drömde nåt otäckt så hon var helt svettig. Nu håller hon på att somna om här bredvid mig i soffan. Så nästan lugnt här nu.
 
Helgen har som vanligt gått i ett. Igår hann vi med städning, tvätt, Max var på två kalas, julfest i kyrkan, julmys hos vänner på kvällen. Idag har gått i lite lugnare tempo. Jag och barnen sov länge imorse men ändå var jag trött hela förmiddagen. Ebba hostade en del i natt så därav splittrad sömn.
 
Trots späckad helg så har det varit mycket känslor av julmys i alla fall. Och ikväll klädde vi granen. Och ja mamma jag vet att du inte gillar det. Enligt min mamma, alias julpolisen, så ska granen kläs dagen innan julafton. Men Marcus och jag har skapat vår egen tradition och det är att klä den tredje advent. Då får vi njuta av den längre helt enkelt....vad än mamma säger ;)!
 
 
Nu kör vi järnet i fem dagar och sen julledigt. SÅ efterlängtat. Hoppas och ber för att vi ska hålla oss friska nu ♥
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback