Julafton 2015

2015-12-25 21:25:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Hoppas ni alla har en riktigt bra jul. Här kommer ett bildregn från vår julafton igår som var en lugn och mysig dag. Dagen började med att barnen hade fått paket av tomten. Max ett legorymdskepp och Ebba Dr Mcstuffins doktorväska. Dagen var ovanligt lugn då vi brukar vara fler personer när vi firar men detta år firade vi med mina föräldrar runt lunch och sen åkte vi till Marcus föräldrar till Kalle Anka. Marcus syster med familj fick tyvärr stanna hemma över julen på grund av en hemsk influensa. Mina bröder med familjer firade jul på annat håll men kommer hitåt imorn för att stanna några dagar. Så blir mer liv i luckan kommande dagar.
 
Men som sagt en mysig och bra dag igår. Alla var nöjda ♥
 
 
  
 
Dukningen här hemma inför lunchen igår
 
 
Ebba sitter och tar hand om sina "sjuka" djur.
 
 
Ebba och hennes mormor spanar på paketen under granen.
 
 
 Max och morfar bygger lego
 
 
 Innan lunchen knackade tomten på dörren.
 
 
Tomtemys framför granen. Tomtens ring på fingret känns väldigt bekant ;)
 
 
 
Exalterade barn i väntan på paketen. Min pappa ser lite lugnare ut :)
 
 
 
Lycka när trollerihatten han önskat sig fanns i paketet från hans mormor och morfar.
 
 
Julklappsöppning pågår!
 
 
Vi ♥
 
 
    
 
Min vackra mamma
 
 
Och sen så var det dags för MAT!! Och min magkatarr höll sig undan hela dagen. Men jag tog det lugnt och åt försiktigt. Favoriter på julbordet var strömmingen, laxen och janssons frestelse.
 
 
Mums!
 
 
Sen så åkte vi vidare till Marcus föräldrar. Efter att ha kollat på Kalle Anka var det någon som smög runt i trädgården med lykta. Tomten kom på besök... igen :).
 
 
Lycka att få paket från tomten!
 
 
 
 
Ebba fick ett pussel i ett av sina paket.
 
 
 
Och för båda barnen blev det legobygge stor del av kvällen :).
 
 
 
Vi åt julmat återigen och denna gång blev svärföräldrarnas klassiska omelett med kantarellstuvning favoriten. Vi åt godis, tittade på tv och åkte hem vid 21.30. Jag sa till Marcus tidigare under kvällen att han kunde ta en kopp kaffe så kanske han skulle vara pigg nog så vi kunde titta på film när vi kom hem. Och ja han var pigg, men jag somnade rejält på soffan.... hi hi.....
 
Tack för julafton alla inblandade ♥
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer
Anna

Så fina bilder! Kram.Anna

Svar: tack 😊😊
Sara

2015-12-27  /  09:04:40  /  http://kycklingmamman.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback