Fjärde magsjukan

2015-12-21 16:04:11 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Hej! Nu har jag hopp om julen igen. Kändes inte riktigt lika hoppfullt natten till i fredags när Marcus blev magsjuk och inte heller 12 timmar senare när jag kom hem från jobbet och däckade i soffan med samma sjukdom (jag slapp dock spyorna). Två sjuka föräldrar. Två friska och pigga barn. Blev inte direkt nåt firande av att de fått jullov. De fick typ sköta sig själva och deras mormor kom med pizza åt dem. Marcus och jag har varit tillsammans i snart 12 år och har under våra första 11 år ihop har vi endast haft två magsjukeomgångar i familjen (Max en omgång och jag en omgång) men detta år har vi haft 4 omgångar (Marcus har dragit nitlotten och haft tre av dem). Är inte det lite konstigt?!
 
Helgen skulle ha bjudit på julklappsshopping och julgodisbak men spenderades i isolering. Spanade runt på sociala medier och såg välstädade hus m.m. Nåja jag tog ikapp det igår och städade här hemma. Så lite mer julfrid finns nu i kroppen. Ikväll ska jag åka och handla mat och imorgon de sista julklapparna. Ska försöka dra igång en sats med chokladkola nu. Så alla julförberedelser är igång bara lite senare än jag tänkt.
 
Barnen har hållt sig friska och jag hoppas så att de fortsätter med det. Som tur är har de lekt väldigt bra med varandra dessa dagar. Ett tack till våra föräldrar som har försett oss med mat i helgen som var ♥.
 
 
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback