Allt handlar om sömnen

2015-12-14 15:05:25 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ja det är känslan idag. Ebba har hostat i princip hela natten. Jag har nog som mest sovit 45 minuter i sträck i olika omgångar och varit vaken långa stunder däremellan. Klockan 5 imorse fick vi ta beslutet att jag och Ebba skulle vara hemma idag. Och tur det för jag känner mig helt överkörd. Efter några timmars sömn i soffan i förmiddags så är Ebba dock pigg och glad och hostar bara lite. Men vi var kvar i soffan ända till kl. 12. Hon tittade på barnprogram och jag slumrade. Sen var det dags att laga lunch och hämta Max från skolan.
 
Förstår inte att jag blivit så känslig för sömnbrist. Det var likadant natten när Max blev magsjuk förra veckan. Jag blir typ sjuk av att inte sova. Förr kunde man ju klara sig ganska bra trots sömnbrist. Min kropp har nog blivit utbränd på det området sen Ebbas första levnadsår... hi hi...
 
Ebbsan bebbsan för en stund sen. Äta pepparkakor och spela Pippi på surfplattan.
 
Nu ska jag soffslumra en stund till. Ikväll ska jag på julshow med jobbet. Sen hoppas vi på en god natts sömn utan host (snälla snälla)! Målet är att vi alla ska vara iväg imorn.
 
Fyra dagar till julledigt ♥
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback