En SOLIG utflykt

2015-08-01 23:02:12 ,   Allmänt/Vardagsliv
Från dagar med extremt mycket regn och låga temperaturer så vaknade vi imorse och solen sken. Jag åt frukost ute och redan kl. 10 låg jag i min solsäng med bikini på. Det gäller att passa på. Det var bara 15 grader i skuggan men i solen på trädäcket var det alldeles lagom. Sen så har temperaturen legat runt 20 på eftermiddan.
 
Marcus jobbar som personlig assistent ett dygn åt sin bror även denna helg och idag fick de uppleva minnen från deras uppväxt då vi varit på utflykt till Borensberg där de bott flera år. Eftersom vädret var fint så tillbringade vi nästan två timmar på stranden. Så klart och fint vatten men sååå kallt! Det isade i fötterna. Men Max som älskar att bada gav sig i direkt.
 
 
 
 
Efter lite strandhäng då vi frös på slutet när det blåste lite (blir ju så när temperaturen inte är så hög) så gick vi för att spana in slussningen vid Göta kanal. Och vi hade tur att det kom två båtar. Barnen tyckte det var väldigt spännande att titta hur de gjorde när båtarna skulle slussas.
 
 
 
 
 
 
 
Vi avslutade utflykten med besök på Go glass där jag nöjt åt en kula passionsfrukt/lime samt en med frozen yoghurt körsbär.
 
 
En lyckad dag i solen. Det känns att man varit ute mycket idag för jag är så trött. Knappt varit trött alls på kvällarna senaste veckan. Så det ska bli skönt att strax krypa ner i sängen och läsa en stund innan jag somnar.
 
Försöker att inte tänka så mycket på att jag på måndag börjar jobba igen. Sju veckor ledigt går mot sitt slut. Men det känns ändå ok att gå tillbaks till jobbet men som sagt tänker inte så mycket djupare på det.
 
Kram
 
 
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback