Frisk luft

2014-09-30 10:54:57 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ebba i söndags
 
Hej tisdag! Vilka vackra höstfärger det är ute. Det blev verkligen höst över denna helg som var i och med att det blåste så mycket. Jag har ju typ tillbringat all min tid inomhus senaste 1,5 veckan men i söndags var jag ute en stund och njöt i solskenet medan Ebba lekte i sandlådan. Och igår gick vi och hämtade Max i skolan på eftermiddan. Första gången jag går så långt på ett bra tag (det är typ 200-300 meter). Men andningen blev lite jobbig så fort jag kom hem igen. Vad är det här för elände egentligen?! Gaaaah blir tokig. Igår kände jag mig riktigt missmodig men idag känns det lite bättre. Vila vila vila är väl det som gäller och jag har blivit sjukskriven resten av veckan av läkare. Men jag får inte träffa nån utan ska bara vila. Jag vill ju ha fler undersökningar men de sa att jag ska höra av mig i slutet av veckan om det inte är bättre. Och det vet jag ju redan nu att det inte kommer vara. Har ju dragits med detta mer eller mindre i tre månader. Bläää... men nåja hoppas fortfarande på att bara vakna en morgon och så mår jag kanon! Idag känns det i alla fall bättre än igår. Men jag vill jobba och fungera som vanligt.
 
Ebbsan är hemma med mig. Ögonen har inte blivit värre utan är bara lite röda och var lite kladdiga imorse. Hon har börjat hosta lite också. Denna eviga hostan. Hon pendlar mellan att leka med pippi-huset, rita, bygga duplo, titta på Biet Maja, Pippi, I drömmarns trädgård och Skåpbilen Olle. Dagarna lunkar på helt enkelt. Hoppas hon är tillbaks till förskolan i slutet av veckan.
 
Kram
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback