Nostalgisk julpepp

2014-11-23 21:27:11 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Hej! Nej ni behöver inte gnugga er i ögonen. Det är snö på bilden MEN bilden är ett år gammal. Lill-Ebbsan i pulkan för första gången. Nu är ju den lilla damen ett år äldre, 100 % mer envis men fortfarande lika sockersöt.
 
Brist på bilder att visa här då senaste månaden haft några ynka solminuter och alla bilder därmed är relativt grå och tråkiga. Sen så är det ju det faktum att min dator inte överlevde tebadet. Den startar men vill inte samarbeta så mycket mer än så. Men om några dagar får jag en ny kompis för idag har jag beställt en ny dator. Det brukar ju vara roligt men denna gång kändes det mest onödigt för jag var inte klar med min förra dator och inte missnöjd med den på nåt sätt. Så detta var som att kasta pengar i sjön. Men får försöka peppa mig och se det som en tidig julklapp till mig själv. Även om jag inte kan låta bli att tänka på vad jag kunde ha köpt med de tusenlapparna istället....
 
Jag har känt mig ganska opepp inför det faktum att det snart är jul men idag kom värsta julpeppen över mig och nu toklängtar jag. Ska bli så mysigt och jag ska vara ledig i nästan tre veckor.... hoppas jag i alla fall. Det är inte beviljat och klart ännu. Nu längtar jag efter att pynta, shoppa, mysa, baka..... Ja allt som hör julen till.
 
 
Oooops sätt inte i halsen. Också en gammal bild. Men detta är ju en av anledningarna till att julen känns ännu mer speciell nu efter att Ebba föddes för att jag var höggravid för två år sen. Och då fanns det så otroligt mycket känslor i kroppen. Både julkänslor och förväntningar inför bebis. En underbar tid att minnas. Tur att man inte kommer ihåg allt jobbigt som det ju faktiskt innebär att vara höggravid. Men the best parts kommer man ju alltid att bära med sig som fina minnen!
 
Blev lite nostalgi i detta blogginlägg. Hoppas på att min nya dator levereras hit i expressfart och att vädret bjuder på lite ljusare väder så ni får lite nya bilder att titta på snart. Senaste veckan har vi hunnit med ytterligare en sjukdom. Ebba hade 40 graders feber i två dygn men vi lyckades pricka in det i slutet av veckan så hon har återhämtat sig bra under helgen så nu hoppas vi på vardag kommande vecka.
 
Kram till er ♥
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback