Tjejmiddag

2014-05-31 22:57:50 ,   Mat och annat gott
Det är verkligen skönt med lediga dagar! Nu är det dock bara en kvar tills några dagars jobb väntar igen.

Igårkväll hade jag tre tjejkompisar här på middag och om jag får säga det själv så blev maten väldigt god. Till förrätt åt vi chevre chaud med jordgubbssalsa (hittade recept hos Bambi), och sen grillade kycklingfiléer med färskpotatis, vitlökssmör, melonsallad och två såser och till efterrätt chokladsufflé med vaniljglass och jordgubbar. Det sistnämnda är ju min paradrätt.... ha ha... men nu har nog de flesta vi brukar bjuda hem smakat på det!
 
Sen åt vi ju inte bara mat utan vi pratade en hel del också. Och fastnade även i Pinterest .... :)
 
 
 
Det var väldigt skönt att få sitta och äta utan en massa kladdande barn runt omkring vilket jag ju har i princip alla måltider jag äter annars. Både på jobbet och hemma. Marcus och barnen var hos Marcus föräldrar igårkväll men de kom hem när barnen skulle sova. Idag har Marcus och jag smaskat i oss resterna från gårdagens middag. Det var inte helt fel :)
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback