Katastrofdrabbat kreativt kaos

2014-03-15 15:13:49 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej lördag! Jag firade in helgen med sovmorgon till kl. 9 och lite senare åkte jag och träna. Idag blåser det kalla vindar ute men solen skiner så det är ljus och härligt här inne. En av de saker jag verkligen gillar med vårt hus är att det är väldigt ljust. Eftersom det är öppet mellan kök och vardagsrum så har vi många fönster i olika riktningar som ökar ljusinsläppet. När vi flyttade in här från vår lägenhet så var vi nästan chockade över hur ljust det var och då förstod vi hur mörk lägenheten varit.
 
 
Igåreftermiddag städade Marcus lite här hemma och idag har han fortsatt med det och våre sängkläder är nu i tvättmaskinen. Ser redan nu fram emot att gå och lägga mig i rena sängkläder ikväll.
 
När vi inte hade barn så städade vi en gång i veckan/varannan vecka och då ordentligt med plocka, damma, dammsuga och torka golv. Sådan organiserad städning hinns inte med nuförtiden. Det städas ju typ jämt men nåt rum i taget. Det som är mest katastrofdrabbat prioriteras. Men någon ordentlig städning av hela huset på en gång får vi aldrig till. Det skulle vara skönt med ett hus som var rent i alla vrår någon gång istället för att det ska vara halvstädad. Vi brukar ha goda ambitioner inför kalas och sånt men det blir ju alltid något rum eller några vrår som inte hinns med. Då är det bra att man har dörrar som kan stängas ;).
 
Det mest katastrofdrabbade rummet just nu ser ut så här på golvet:
 
Jag väljer dock att kalla det för ett kreativt kaos! Max spenderar typ all sin vakna hemmatid på sitt rum lekandes med lego.
 
Nu ska vi åka hem till M och H och kika i deras hus. Var längesen vi var där nu och de håller på och renoverar. Nyfikna är vi :)
 
 
 
 




Kommentarer
Mammatea

Städning har verkligen blivit något annat nu med barn. Vi städa precis som ni varje vecka och då grundligt. Nu är dammsugaren ständigt framme och användes flera gånger i veckan. Damma sker sällan och våttorka golven vet jag inte när vi gjorde senast...

2014-03-16  /  18:42:50  /  http://mammatea.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback