Envis som skrutt

2014-06-16 22:43:54 ,   Ebba
Hej! Måndagkväll och tack och lov inte lika hysterisk som förra måndagkvällen som jag nog inte berättat om här på bloggen. Kortfattat så var Marcus inte hemma och barnen gjorde det ena hysset efter det andra och Ebba var vaken till 23:10. Ebba hade dock svårt att somna ikväll men har nu sovit i nästan en timme i alla fall. Natten till idag sov hon för första gången (jag tror i alla fall det är första gången) från det att hon somnade kl. 20 till imorse kl. 7 utan ett enda uppvak. Det tog 1,5 år innan det skedde. Och detta trots att vi var beredda på en riktigt dålig natt pga att hon igår knappt åt och var så ledsen och tog sig för örat/kinden flera gånger om. Dessutom var hon svullen nedanför örat så det blev ett besök till jouren. Öronen mådde bra och lymfkörtlarna var inte svullna men läkaren hittade en drös med blåsor i munnen på den sidan hon hade ont. De tog prover för odling och så får vi svar om några dagar. Idag äter hon som vanligt igen och verkar inte ha ont och så fort borde ju inte blåsorna försvunnit.... så jag misstänker att det ialla fall är nån kindtand som spökar trots att det inte syns eller känns någon. Vi får se helt enkelt. Detta har inträffat två dagar tidigare den senaste månaden men hon har aldrig varit svullen på utsidan av munnen.
 
Jag har tre dagar kvar att jobba innan semester och på jobbet är det lite lugnare tempo nu i alla fall gällande antalet barn men det är mycket att göra ändå, bland annat schemaskrivning inför hösten. När jag skrivit mitt schema på 80% som jag ska jobba från slutet av augusti så inser man verkligen vilken skillnad det är på 80 och 100%. Blir det som det är tänkt så kommer Ebba gå ca 33 timmar på förskolan vilket känns bra tycker jag!
 
Nej nu ska jag äta kvällsomeletten och krypa ner i sängen och läsa bok och får se om jag håller mig vaken till Marcus kommer hem (han är på konsert).
 
Några bilder på vår envisa Ebbis bebbis. Har man bestämt sig för att köra vagnen på gruset så SKA det gå!!!
 
 
 
 
Kram och godnatt
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback