Den där fotoväggen

2014-07-17 11:11:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! I ett år har jag tänkt att jag ska göra fotovägg i trappan. Jag tror att jag har bloggat om detta flera gånger. Har till och med köpt några ramar. Men sen har jag ändrat mig angående ramarna och kommer sätta upp med washitejp istället. Bästa stället att köpa washitejp på? Då behöver jag inte anpassa ramar efter fotostorlekar utan kan känna mig mer fri. Väggen det gäller är en vit målad vägg. Nu är det bara detta att välja ut bilder också. En start på det hela är att jag nu ska beställa provtrycksbilder från Crimson för att se hur färgerna blir. När jag beställde julkort därifrån sist så blev bilderna mörkare än vad jag tänkte mig så måste jämföra några provtryck med skärmen. Kul med ett projekt.... men förhoppningsvis dröjer det inte ett år tills det är klart. Det stora problemet är väl dock att sen välja ut bilder. Jag tänker mig ca 20 stycken... kanske. Har inte riktigt bestämt än. De ska i alla fall vara i olika storlekar och några i svartvitt. Det gäller att hitta en bra blandning från de senaste åren. Undra om jag verkligen kan hålla mig till bara 20?!
 
Det är denna vägg som gäller
 
 
Marcus arbetsdygn är nu över och han kom hem imorse. Jag och barnen har sovit alla tre i stora sängen inatt vilket var mysigt. Max tyckte att eftersom Marcus inte var hemma så var ju nån annan pojke tvungen att sova i sängen så han axlade den rollen. Sen Ebba i mitten som rullat runt större delen av natten. Igår blev det inget strandbesök men plaskpoolshäng med A-C och barnen och sen fick vi grillat där på kvällen. Det var trötta barn när vi kom hem vilket medförde att jag fick egentid och hann se två avsnitt av Hart of Dixie utan att bli störd. Ångrade mig dock att jag inte hade köpt nåt gottgott att äta....
 
Idag blir det i alla fall stranden på eftermiddan!




Kommentarer
Therese

http://www.makeandcreate.se/ har lite olika washitejp , har inte provat dem själv dock....
Lyck till, roligt med ett projekt :)

Svar: Tack för tipset! de hade många olika. Blir nog snart en beställning därifrån!
Sara

2014-07-19  /  07:52:02 
Emma

Vi framkallar nästan alltid kort från crimson - men! de är mörkare än de är på dataskärmen. Ska du göra svartvita så använd redigeraren i framkallningsverktyget och inte photoshop, det som blir perfekt på ps kan tyvärr bli alldeles för mörkt (svart/grått) framkallat..
Och angående washitejpen, köp inte Panduros! Den lossnar tamigtusan från alla underlag - paketpapper inkluderat. Sjukt dålig!

Svar: Vi har också framkallat mycket därifrån och alltid varit nöjd men i julas när jag gjorde julkorten där så blev bilderna mycket mörkare än vad jag redigerat dem så därför blev jag lite osäker nu när jag ska göra förstoringar och sånt. Men provbilderna kom idag och de ser ut som på datorn. När du framkallar har du ikryssat "autokorrigering" då? Jag valde "rör inte min bild" och då gör de inga egna justeringar. Tack för washitejptipsen. Tror jag ska prova att beställa från makeandcreate!
Sara

2014-07-20  /  20:55:10  /  http://frknilssonsbravader.wordpress.com
Emma

Vi framkallar nästan alltid kort från crimson - men! de är mörkare än de är på dataskärmen. Ska du göra svartvita så använd redigeraren i framkallningsverktyget och inte photoshop, det som blir perfekt på ps kan tyvärr bli alldeles för mörkt (svart/grått) framkallat..
Och angående washitejpen, köp inte Panduros! Den lossnar tamigtusan från alla underlag - paketpapper inkluderat. Sjukt dålig!

2014-07-20  /  20:55:35  /  http://frknilssonsbravader.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback