Adventsfixet på plats

2014-12-02 16:07:32 ,   Allmänt/Vardagsliv
Nu är jag inloggad via datorn! Hjärnan var mer på g idag helt enkelt :)
 
Var på ett möte inom jobbet i förmiddags och därför blev det ingen rast och just idag funkade det bra att jag gick hem kl. 13 istället för 13.30 så jag slutade jättetidigt ju. Väldigt skönt. Hämtade barnen och sen shoppade vi lite på Dollarstore och Lidl (med tanke på shoppingen så kostade det mig 550:- att sluta tidigt). Nu är årets julskinka inköpt. "Nu är hon allt bra tidig" tänker ni men just att hitta en bra julskinka är alltid en julstress för mig där strax innan jul så därför klarade jag av det redan nu.
 
Hur ligger ni till med julfixet? I fredags när jag kom hem från jobbet och var väldigt trött och huset var i kaos och planen var att jag skulle få upp stjärnor och ljusstakar då smög stressen på mig. Men efter lite vila i soffan och en latte machiatto från Tassimo-maskinen så fylldes jag med ork, slog på julmusik och fick fram i fönstrena. Så mycket längre har vi inte kommit här hemma men i helgen som kommer så åker nog tomtarna upp och helgen efter det julgranen. I lördags var jag och mamma och shoppade så jag fick klart ungefär hälften av julklapparna i alla fall. Då känner jag att jag kan slappna av lite nu. Resten blir nätshopping. Max och Ebbas klappar är redan klara. De får varsin "stor" grej och sen blir det inget mer från oss.
 
 
Här hemma i fredags. Att titta åt detta håll i vardagsrummet gav mig ro men resten av huset var nästan i kaos. Men parkerade mig i soffan och höll mest blicken åt det hållet. Då fick jag fredagsro :). Förra året utsåg jag fredagen innan första advent som det mysigaste fredagsmyset på året. Nu har ändrat mig. Mysigaste fredagsmyset blir fredagen den 19 dec när vi gått på julledighet. Då är även granen på plats.
 
Detta kommer bli en bra jul. Det har jag bestämt mig för. Bara alla baciller håller sig borta!
 
Kram
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback