När livet tar slut

2014-04-14 20:20:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
När jag var nygravid med Ebba hängde jag en del på familjeliv. Man vill ju inget hellre än att skrika ut sin graviditet till hela världen när man är nygravid men samtidigt så vill man ju hålla det hemligt ett tag. Då är det bra att "prata" med människor som är i samma situation via nätet. Utifrån diskussioner och prat på Familjeliv så var vi ett gäng som bildade en Facebookgrupp som fick namnet Decemberbebisarna (vi var alla beräknade i december). 46 mammor och så småningom 46 bebisar. Vi har följt varandra från när våra bebisar endast var små embryon. Genom alla graviditetskrämpor, förlossningsplaner, förlossningsberättelser, vaknätter, bebissjukdomar, lyckliga ögonblick. Flera av våra "bebisar" går nu på förskola och en del har till och med fått småsyskon eller ska få.
 
Men ibland händer sånt som man inte tror ska hända. En bröstböld som man trodde var en vanlig komplikation av mjölkstockning visade sig för snart ett år sen vara bröstcancer hos en av mammorna. Många turer fram och tillbaka. Bra besked. Dåliga besked.
 
Imorse somnade hon in.
 
En liten pojke på snart 17 månader har mist sin mamma. En man har mist sin fru.
 
Det är inte lätt när livet här på jorden tar slut.
 
 
 




Kommentarer
Anneli *Barntipsbloggen*

Usch så ledsen man blir när man läser detta...

2014-04-14  /  20:30:52  /  http://barntipsbloggen.blogg.se
Linda

Usch så fruktansvärt. Jag blir så ledsen när jag läser detta. Fy så orättvist :-(

2014-04-14  /  22:53:56  /  http://familyspace.blogg.se
Emma

Nä men fy fasen! Vad ledsen jag blev nu, ibland är livet faktiskt oerhört orättvist!

2014-04-15  /  09:39:05  /  http://frknilssonsbravader.wordpress.com
Mikaela

Fy vad fruktansvärt!Livet är orättvist usch!

2014-04-16  /  14:58:59 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback