Våra sömnlösa barn

2013-09-08 21:48:55 ,   Allmänt/Vardagsliv
Nu är det en sån där jobbig sömnperiod igen. Eller vi har väl i för sig väldigt sällan bra sömnperioder men nu måste jag beklaga mig lite. Max har fått för sig att han inte vill sova på kvällarna så han har inte somnat förrän nu. Ebba har inga problem att somna för det gör hon med vällingflaskan i munnen men sen dröjer det nån halvtimme och så vaknar hon igen. Tre gånger har jag varit uppe nu och nattat om. Sen har hon en ny grej att hon vaknar och är vaken 1-1,5 timme på natten framåt morgonen. Det tar knäcken på mig!! Förra veckan var det dessutom så att hon typ precis somnat om när Max vaknade för dagen. Gaaaah!! Sen så sover lilla damen oftast totalt 1 timme på dagen uppdelat i två pass.
 
Puh... nu har jag beklagat mig lite och återkommer med positivare toner imorgon.... om jag fått sova förstås!
 
 




Kommentarer
Mikaela

Åh vad jag känner med dig!Likadant har,sömnen har helt klart varit bättre.Elliot vaknar flera ggr per
natt och bökar,vrider och vänder sig.Det har han inte gjort förut.Två dagar har han också vaknat runt 04 och varit vaken.Sömn är verkligen en bristvara och du,det är bara att beklaga sig för fy vad jobbigt det är när man inte får sova ordentligt.Hoppas på en bra natt för oss båda!Kram

Svar: Hoppas du fick någon sömn inatt. För mig var natten ok! De kanske är inne i nån fas just nu? Fast Ebba verkar alltid vara i nån fas om man tänker på sömnen!! Somnar Elliot tidigare på kvällarna nu? Vi får hoppas att vi snart bara kan skriva att vi sovit fantastiskt bra och att det inte ska behöva dröja tills barnen är tonåringar =)! kram
Sara

2013-09-08  /  22:21:41 
Mikaela

Nu somnar han liite tidigare,runt 21.30.Ingen sensation men varje minut räknas.Hade en ok natt i går men i natt vaknade han ett antal ggr,som vanligt.Tror inte det är pga hunger,mest en vanesak kanske.Här har vi också en enda lång utvecklingfas men det sägs ju att de runt 8 månader går in i seperationsfasen och det märks.Väldigt mammig och klänging.Å andra sidan är väl hela livet en utvecklingsfas.Har varit själv med barnen två dagar så nu längtar jag efter ett par extra armar ;)

2013-09-11  /  10:45:27 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback