Kontraster

2013-09-03 13:54:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
För en månad sen var vi i Båstad (klick klick för att se bilder därifrån) och det var 30 grader varmt ute. Nu är vi är hemma och hanterar höstens första förkylning. Idag är Ebba bättre än igår då hon hade 38,6 i feber på eftermiddan och var riktigt besvärad av förkylningen. Hon hade lite temp imorse men när jag tempade igen för en stund sen var hon feberfri. 
 
Men apropå kontrasterna att ligga vid en pool för en månad sen och nu förbruka väldigt mycket näsdukar för att torka Ebbas näsa så lider det ingen nöd på mig just nu då Ebba sover, Marcus jobbar och Max är hos sin farfar. Jag ska dricka en kopp te och äta en getostmacka.
 
Det lär dock lida nöd på mig om några dagar när den hemska förkylningen antagligen tagit mig i sitt grepp.
 
 
 
En kvart senare: Det lät lite väl idylliskt med det där att Ebba sover och jag ska äta goda mackor och dricka te, eller hur? Ebba vaknade såklart. Fick henne att somna om.
 
Äta fort och förbereda inför HLR-kursen på jobbet ikväll.




Kommentarer
mammaTea

Krya på sig!

Svar: Ebba tackar!
Sara

2013-09-03  /  19:34:29  /  http://mammatea.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback