Förberedelser

2013-09-25 16:29:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Imorgon är det en stor dag här hemma för då fyller Max fem år! Och som vanligt blir jag väldigt nostalgisk och tänker på hur det var för fem år sen. Då hade vattnet gått och vi var hemma och väntade på att värkarna skulle dra igång vilket de gjorde på kvällen.
 
Ja tänk att fem år har gått.
 
I förmiddags var Ebba och jag iväg och köpte presenter till födelsedagspojken och i bilen hem gallskrek Ebba i en kvart och somnade när vi kom hem. Hon vaknade i alla fall så hon precis hann äta lunch innan vi stressade och hämtade Max och for vidare till Kavatbutiken för att köpa höstkängor till honom. Men nu velar jag om vi ska ta en större storlek. Han hade 28 på förra årets kängor men han får ont av dem nu och de i butiken sa att han ska ha strl 29 så det köpte vi men jag skulle nästan vilja byta till 30 för när man köper skor för 700:- vill man gärna att de ska räcka ett tag och om hans fötter får för sig att växa några millimeter nu så kommer strl 30 vara det som han ska ha. Jag läste att barnfötter kan få ett ryck och växa fem millimeter på en månad. Det vore ju typiskt om de gjorde det i oktober när jag har lagt 1/6 av min inkomst denna månad på skor till honom. Puh... ja inte blir man rik på att spara på föräldradagar.... men man blir rik på dagar i stället och därmed tid med sitt barn =)!
 
 
 
Och apropå barn så sover ett av barnen just nu och jag sitter ner och vilar för första gången idag. Det andra barnet sitter och tittar på en låt på YouTube och det har han gjort i en timme. Samma klipp om och om igen!! Jag ska strax laga mat och sen när Marcus kommer hem vid 18 ska jag och träffa gänget från bytardagen och utvärdera den och sen vidare till ICA Maxi och handla till kalaset på lördag. Räknar med att vara hemma vid kl. 21 ikväll.
 
Detta flängande och dåligt med sömn gör mig till en ganska trött och lite smått otrevlig människa just nu.
 
Tur att de flesta av er bara "träffar" mig så här i bloggens värld ;)




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback