Nu ska jag bladdra om det där med matkasse igen

2013-10-03 21:35:00 ,   Mat och annat gott
Torsdagar varannan vecka är den dagen då vi kan se menyn för nästa veckas Linas matkasse. Jag känner mig nöjd och förväntansfull... som vanligt!
  • Ugnsbakad kolja med citronpiffig sås och potatis
  • Norrländsk kebab med vampyrskrämmarsås
  • Äppelpäpplig höstgryta med knorr
  • Korv med rotfruktsbåtar och senapsyoghurt
  • Asiatisk kalkonfärssås med kokosmjölk och nudlar
Nu har vi haft tre stycken Linas barnkasse och vi känner oss mer nöjda med den än med originalkassen. Dessa rätter har vi ätit och lagat hittills. De som jag satt en bock efter är sådana som varit extra goda och absolut kommer att göras igen.
 
 
Jag har väl skrivit det många gånger nu men jag är SÅ nöjd att vi började med matkasse. Alla som är nyfikna på det testa en vecka och se om det är nåt för er! Är man inte nöjd är det ju bara att avbeställa. Svårare än så är det inte. Om ni använder denna tipskod: K1585496 vid beställning får ni första kassen för 499:- (kassarna med fem maträtter) eller 299:- (kassarna med tre maträtter) OCH en gratis fruktkasse.
 
Här kommer lite goda inspirationsbilder:
 
Egengjorda kycklingnuggets med ris och sötsur sås
 
 Pizzapiffig fisk. Max älskade detta... och det förstår jag för det var riktigt gott!
 
Morotssoppa. Denna blev en riktig favoritsoppa för mig och så otroligt enkel att göra. Tillbehören gjorde att den trots sin enkelhet fick det lilla extra.
 
 
När man har Linas matkasse så samlar man dessutom även poäng. Man får bland annat poäng för varje kasse man beställer hem och för poängen kan man sen shoppa i Klubb Lina.
 
Jag har precis klickat hem denna veggi chop för att hacka grönsaker och annat med:
 
 
 
Vi har dessutom precis blivit toppkunder (16 beställde kassar inom loppet av ett år) och får då tillgång till Lina form med olika träningspass och dessutom tillgång till menyerna från de kassar vi inte prenumererar på. Och så fick vi lite extra poäng också.
 
Hi hi kan ju avsluta med att påpeka att jag inte är sponsrad av Linas matkasse! Men är man nöjd så är man =) Detta piffar till vår vardag. Matstunden är en viktig stund i vår familj där vi alltid sitter vid bordet tillsammans och äter.
 
 
 
 




Kommentarer
åsa

Oh, vissa saker låter väldigt gott. Blir ju sugen att testa, men vad jag vet så levererar de inte till oss. Om de nu inte har ändrat sig.

Svar: de lägger ju till nya orter ganska ofta så du kan ju kolla! annars får du maila och tjata lite :)
Sara

2013-10-03  /  22:05:36 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback