Återanvändardag

2013-10-06 10:12:00 ,   Ebba Max Mode/Kläder
Igår var jag på en bytardag. De kallar den för återanvändardagen vilket jag tycker är ett så otroligt bra namn! Det finns ju så mycket fina saker och kläder att köpa av varandra så varför ska man bara köpa en massa nytt? En fördel med att köpa begagnat är ju också att många av gifterna som finns i nya kläder tvättats bort eftersom kläderna tvättats många gånger. Det som är tråkigt tycker jag dock är att många tvättar sina barnkläder i väldigt parfymerat tvättmedel och det kan ta flera tvättar innan den starka doften försvinner. Vi har använder helt doftfritt tvättmedel eftersom vi lätt får eksem. Man kan ju hitta otroligt mycket fint och användbart för väldigt låga priser. Många har nog fördomar om vad som säljs på sådana här dagar men man kan verkligen fynda! Varför lägga typ 300:- på ett plagg när man kan köpa alla dessa på bilderna nedanför för under 300:-:
 
 
 
 
 
 
Glömde fota tre böcker jag köpte till Ebba. De flesta av plaggen till Ebba är i storlek 80 och 86. Nu i storlek 74 har hon allt hon behöver men bra att ladda upp inför framtiden.
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback