Två veckor är jag normal i månaden

2013-11-26 08:21:32 ,   Allmänt/Vardagsliv
Burr så kallt det är ute -7 grader. Och jag och Ebba som ska promenera till babysången. Men det är bara att klä oss ordentligt.
 
Jag tänkte på en sak igår. Igår var en riktigt bra dag. Jag var på bra humör och hade bra tålamod med barnen. Då slog det mig att det är för sjutton inte lätt att vara kvinna. Alla män kan ju sluta läsa här om de vill. En vecka i månaden har vi mens och hormonerna är upp och ner. Ungefär 5 dagar innan mensen har vi pms och är känsliga, deppiga och gråtiga. Ungefär 4 dagar i månaden svettas jag och känner mig lite nere och ibland magont pga ägglossning. Summa summarum så är det mindre än två veckor där hormonbalansen i kroppen är normal och jag mår bra.

Halva tiden av mitt liv så lever hormornerna rövare i kroppen.
 
Bäst att njuta nu denna normala tid i månaden!
 
Nog snackat om det. Nu ska vi äta frukost innan vi klär oss varmt och hoppas på att Ebba sover en stund i vagnen innan babysången. Och apropå det jag skrev igår så är det verkligen slutammat nu. Två dygn sen jag ammade. Ebba klarar sig ofta bra utan man på nätterna. 5:30 gjorde jag välling imorse och sen sov vi ett tag till.




Kommentarer
Anneli *barntipsbloggen*

Ja det e inte lätt att vara kvinna haha. Jag ville nästan börja gråta när mensen kom tillbaka för typ 2 månader sen, hade inte sett fram emot det direkt ;-)

Svar: nej fy inte jag heller. Min kom tillbaks när Ebba var fem månader...tror jag det var. Alldeles för tidigt enligt mig!!
Sara

2013-11-26  /  22:37:26  /  http://barntipsbloggen.blogg.se/
Anneli *barntipsbloggen*

Jo jag får väl va nöjd över att den höll sig borta i nästan 10 mån efter graviditeten men ändå blä...;-)

2013-12-02  /  12:40:17  /  http://barntipsbloggen.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback