Konsten att ta ett familjefoto

2013-05-12 21:37:43 ,   Allmänt/Vardagsliv
Vi har haft en jättefin barnvälsignelsedag. Bilder kommer imorgon för nu ska jag visa nåt annat....
 
Jag ger snart upp!!!
 
Det är inte lätt att ta ett familjefoto där samtliga fyra ler och tittar in i kameran. Att titta på bilderna vi fotade i eftermiddags när vår släkt var här är en riktig skrattparad. När alla hade gått hem så tänkte jag att det måste ju gå. Jag riggade upp kameran och satte familjen mot vår vita vägg i uterummet. Ställde in kamerans självutlösare, tryckte och sprang och satte mig. Jag har nu 60 bilder på oss mot den vita träväggen...den ena mer misslyckad än den andra. Ha ha.... Ett stativ vore lite bättre än en plaststol med filtar på.... De bilder som barnen blev bra på har jag och Marcus kapade huvuden. Sen så är det ju lite lätt med en envis fyraåring och en bebis som älskar att ha händerna i munnen.
 
Nåja detta bjuder jag på! Några av dagens försök.....
 
 
 
 




Kommentarer
Linda

Hihi ja det är inte lätt ;-)

2013-05-13  /  09:31:54  /  http://familyspace.blogg.se
Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11.

Fina ni är!! :)

Ja, det är inte alltid lätt att ta familjebilder, men vad sugen jag blev på att testa ta några här hemma någon dag, var länge sedan sist :)

2013-05-13  /  10:35:27  /  http://emmaspojkar.blogg.se
Mikaela

Det verkar inte lätt :)
Näst sista kortet va jättefint,synd bara på era huvuden ;)

Svar: ja det kortet blev jättebra... förutom våra huvuden! Efter det så trodde jag att vi skulle lyckas så riktade upp kameran lite och körde en serie med tio bilder igen men då tittade Max konstant neråt. Sen ville han inte mer!
Sara

2013-05-13  /  19:39:55 
Anna

Haha, det är precis så där det EGENTLIGEN går till när man tar familjefoton!

Fast det är ju bara de som blev bra som man brukar visa... :-)

Svar: vilken tur att jag visar världen hur det egentligen är =)!
Sara

2013-05-14  /  11:03:44  /  http://kycklingmamman.blogg.se
Åsa D

Hi, hi så härliga och fina bilder :) Sätt upp allihop på ett ställe, kommer garanterat locka till småleenden när man ser på dem.

Svar: ha ha ja jag får göra det. Nåt att titta på när man har en dålig dag!
Sara

2013-05-16  /  19:28:58 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback