En sak per dag tack!!

2013-03-03 22:01:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Då var det kväll igen och denna vecka tar snart slut! Planer inför veckan som kommer är bvc-besök för Ebba, frisörtid för mig, träning och shoppingdejt med min kompis N. Sen är det ju melodifestivalfinal på lördag och då kommer kompisarna M och H hit. Mycket att se fram emot med andra ord.
 
Idag på förmiddagen var jag och Ebba själva hemma. Blev en promenad i solen som ni ju fått se bilder på och sen sov Ebba i vagnen. Jag har senaste tiden var extremt dålig på att lyda mina egna råd, att ta det lugnt när bebis sover. Jag har städat i all oändlighet senaste två veckorna känns det som men i förmiddags fick det vara nog. Kokade mig en kopp te, skar en bit chokladkaka och tog fram dippers (chokladklubbor att doppa i te/kaffe). Det fick sällskapa med mig när jag läste bloggar. Försökte ha tunnelseende och inte titta runt omkring mig på oredan vilket gick sådär. Satt i alla fall en stund och sen åkte dammsugaren fram och tvätten hängdes. Svårt att låta bli!
 
På eftermiddan idag har jag varit och planerat inför bytardagen jag är med och anordnar om tre veckor och sen har vi firat min morfar som har fyllt år. Det var lagom göromål för idag. Jag har lärt mig att jag orkar typ med en eller två "aktiviteter" per dag och annars blir jag väldigt stressad. Det märks framförallt på att Ebba blir gnällig och hungrig. Har därmed kommit fram till att min kropp producerar för lite mjölk när jag är för stressad vilket jag lätt verkar bli. Hör säkert ihop med att jag dricker dåligt då. Därför blir det att jag får prioritera vad som ska få plats på en dag. Att gå ut och gå eller vara ute och leka med Max räknar jag inte som en aktivitet utan det hör till den avstressade delen av dagen.
 
Kvällen har varit lite rörig. Både övertrött Max och Ebba. Till råga på allt har vi ikväll konstaterat att vårt kylskåp inte fungerar som det ska. Jag tyckte det var lite väl ljummet imorse och jag sänkte då temperaturen på det men det har inte blivit kallare. I måndags fick jag slänga en mjölk som var alldeles grynig och i torsdags så fick Marcus hälla ut en annan mjölk som var dålig. Så alltså måste temperaturen ha pendlat ett tag utan att vi har reflekterat över det. Detta har orsakat mycket huvudbry ikväll och imorn måste vi på kylskåpsjakt!! Bläää för att lägga tusenlappar på det. Där rök min stege till vardagsrummet... men ett vitrinskåp det SKA vi ha!!
 
Det blev lite kvällstankar från mig. Hoppas er helg varit bra och nu laddar vi för en ny vecka... med ett nytt kylskåp!




Kommentarer
Anna

Känner precis samma. En planerad aktivitet per dag med bebis räcker gott. ♡

2013-03-03  /  22:50:10  /  http://withlovefrom.blogg.se
Johanna

Låter som att ni ändå haft en fin helg! Och ja, nog räcker det med en aktivitet om dagen. Det känner jag med just nu. Fast nu är det jag som blir övertrött och gnällig om aktiviteterna blir för många ;) Och så sjukt tråkigt med kylskåpsköparutgifter, när man helst vill köpa fin inredning. Men, men, det måste ju göras!

Hoppas ni har en fin måndag!

Kram

2013-03-04  /  07:11:00  /  http://justnuochidag.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback