Dagen hittills

2013-03-20 14:27:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Men vad är det här för väder? Snöar, yr, blåser och är flera minusgrader. Bläää säger jag bara!! Det känns lite som mina första månader som föräldraledig bara försvinner när det är sånt här tråkväder och en massa sjukdomar överallt. Jag vill ha vår och värme... NU.
 
Idag på förmiddan har jag varit och tränat på Efter förlossningen-träningen. Det är så roligt nu när jag börjar märka resultat. Att jag orkar allt mer och klarar av att hålla de statiska övningarna, såsom plankan m.fl. allt längre. Ebba var vaken under hela träningen. Hon roade sig ganska bra i babysittern som finns där. Sen så somande hon när jag var och handlade för att sen vakna så fort vi kom hem. Glad har hon varit också. Lett så fort jag tittat på henne. Nu sover hon. Max leker på sitt rum och jag ligger här i soffan. Det är ovanligt så här på dagen att få en liten stund för mig själv men ack så skönt.
 
Om 1,5 timme ska vi till bvc för Ebbas navel har vätskat sig i en vecka så de ska titta på det.
 
Ja detta är vår onsdag =)!
 




Kommentarer
Liw - mamma til två inom 16 månader

Ångrar så att jag inte hoppade på någon sådan träning när jag var nyförlöst. Gruppträning är ju super för motivationen.

Har en tävling inne hos mig som skulle vara perfekt för lilla Ebba btw.
kram

Svar: ja det är jättekul!! tränade ju gravidträning också. Är så nöjd för mår så mycket bättre i kroppen nu än efter att jag hade fått Max
Sara

2013-03-20  /  18:24:43  /  http://liwetochvardagen.se
Fia - mamma till Isac ♥

Hur gick det med Ebbas navel?

Svar: bvc-sköterskan använde lapis. Jag har googlat på det och jag fattar fortfarande inte vad det är. Nu är det äckligt kladd i naveln och Ebba har kompress på. Vi ska tvätta med klorhexidin morgon och kväll. Ska köpa det imorn. Den var inte direkt infekterad utan mer irriterad.
Sara

2013-03-20  /  19:31:33  /  http://fiacaroline.blogg.se
Anneli

Nu har jag smakat nutellakaka som varit fryst och det smakade smaskens så det går utmärkt att frysa dem ;-) Trevlig kväll

Svar: Det låter bra! hoppas jag hinner att baka imorgon.....
Sara

2013-03-20  /  21:25:51  /  http://vardagssaker.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback