Tvåbarnschock?

2013-01-10 22:03:34 ,   Allmänt/Vardagsliv
 Än så länge har det inte infunnit sig någon tvåbarnschock här hemma men jag räknar med att det kommer när vardagen sätter igång på riktigt. Nu är ju bara här hemma och tar det lugnt. Vi har inte ens varit ute och åkt i bilen tillsammans sen vi åkte hem från BB. Blir nog en stor omställning sen när Marcus börjar jobba och jag ska rodda två barn själv. Det blir grejer det!! Som tur är sköter ju Max mycket själv. Han kan klä på sig själv och leker väldigt bra själv. Något som kommer underlätta väldigt är att Marcus kan lämna Max på förskolan tisdagar och onsdagar och det innebär att det endast är torsdagmorgon som Ebba och jag behöver skjutsa honom. (Max kommer gå på förskolan tis-tors kl. 8-13).
 
Vi har verkligen bara varit hemma sen vi kom hem från BB. Har haft några besök men inte många. Jag njuter så mycket mer denna gång med bebis än vad jag gjorde när Max föddes. Då blev det så stor omställning att helt plötsligt inte bara kunna tänka på sig själv. Då blev jag så förvånad över att allt tog så lång tid. Nu vet jag att det kan kännas som att man har en bebis hängande i bröstet dygnet runt och jag vet att man blir låst så här första tiden som mamma. Men jag njuter av det. Hon får ligga nära mig på natten och snutta och på dagarna kan hon få ligga och sova på oss i timtal. Detta är ju en kort period så det gäller att passa på. Andra saker kommer liksom i andra hand. Dagarna består av att mysa med Ebba, laga mat, diska, tvätta och vara med Max.
 
Det känns skönt att vara så avslappnad. Hoppas på att Ebba fortsätter att äta och sova bra samt att vi håller oss friska ♥




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback