Stress och frustration

2013-01-19 12:09:52 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej soliga snöiga kalla lördag!
 
Så otroligt fint det är ute. Jag håller på att koka champinjonsoppa och sen ska vi åka till mina föräldrar en stund. Annars så är dagen oplanerad... som vanligt!
 
Igår var jag ute på en långpromenad på eftermiddan. På kvällen var jag mest stressad och frustrerad över att jag inte hinner med något. Huset är ständigt stökigt trots att vi städar hela tiden, matlagning tar tid, amningsstunderna blir stressade..... osv. Ja jag hinner ju knappt blogga.... då är det illa ;)
 
Nu är soppan klar!




Kommentarer
Anna

Vill börja med att säga;Älskar att följa dig o familjen på bloggen!:-) (stalkers!)

Sara,det känns frustrerande nu men det blir bara bättre!Sen,när ens lille bebis är ca 9 månader då har man glömt att det var tufft ibörjan och istället läser man andras bloggar o tänker "va mysigt det är så där ibörjan!" :-)kram. på dig!

Svar: härligt att ha en stalker ;) ja det är ju supermysigt, bara det att allt annat tar sån tid. Men så är det ju för alla =) Får försöka bortse från det stökiga hemmet och bara njuta. Nu är det lite lättare för Marcus har städat på eftermiddan när vi andra varit iväg! Kram
Sara

2013-01-19  /  16:02:17 
Linda

Så är det! Tänk inte på det utan ha ett mål i hemmet per dag. Njut för snart är denna lugna bebistid förbi.
Kram

2013-01-19  /  20:10:29  /  http://familyspace.blogg.se
Anna - Livet med tre barn <3

Du verkar vara en så genuint snäll människa. Tänkte på det häromdagen, att vi har följt varandras bloggar sedan Aftonbladettiden. Så kul! Förstår verkligen din frustration. Man önskar att man kunde dela på sig själv. Det är svårt att slappna av när det är stökigt runt omkring. Ett supertips som iaf har hjälpt oss: Unna er städhjälp då och då, tex. en gång per månad. Det har vi gjort i över ett år nu och det är så skönt att ha en dag per månad, att komma hem till nystädat på. Tack vare RUT-avdraget så blir det faktiskt inte alls särskilt dyrt... Vi lägger 680 kr per månad och då ingår att två personal är här tillsammans och städar i två timmar. Eftersom de är två personer så räknas det som fyra timmar. Samtidigt som vi mår bra av detta, så känns det jättekul att ge den branschen jobbtillfällen - nu när städningen hos privatpersoner sköts på ett bättre sätt sedan RUT kom till.

Svar: Tack vad gullig du är! Vi har ju beställt matkasse för att underlätta i vardagen så jag hoppas att det ska lösa lite av min stress. just att planera mat och sånt i vardagen kan stressa ihjäl mig! Kramar
Sara

2013-01-20  /  08:17:58  /  http://withlovefrom.blogg.se
Johanna

Hahaha, jag är redan frustrerad över allt vi (jag) inte kommer att hinna med när bebis är här =) jag och David har ju verkligen inte samma prioterings och ambitionsnivå vad gäller städ, disk tvätt och allmänna hushållssysslor - vilket, löjligt nog, kan stressa ihjäl mig. Rädd för att behöva sitta och maratonamma i ett jordbävningskaos liksom ;) Tror inte riktigt att han har insett hur mycket han faktiskt måste börja hjälpa till med heller, när bebis är här... Hur gick det för Marcus när Max kom?

Hoppas ni får en riktigt fin söndag!

Kram

Svar: Marcus har alltid gjort mycket av hushållsarbetet så det var inga större problem när Max kom. Det som var svårt då var att Marcus pluggade sin sista termin och skrev c-uppsats så han var hemma jättemycket men satt mest vid datorn så det var svårt för honom att fokusera på annat. Det jag alltid tyckt varit jobbigt som mammaledig har varit maten men jag hoppas det ska lösa problemet lite att vi beställt matkasse. Det är nog klokt att innan bebisen föds prata igenom hur ni ska göra. Kanske ansvarsområden? i början är det bra om mannen sköter det mesta. Marcus har varit en riktig hushållsslav dessa veckor. Trots att han nästan ständigt grejat med tvätt, disk osv så blir det ändå rörigt. Men Max tar ju mycket tid också. kram
Sara

2013-01-20  /  11:10:31  /  http://justnuochidag.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback