Grönt och trist

2013-01-02 19:24:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Ja man brukar ju skriva grått och trist men idag är det faktiskt grönt och trist. Alla härliga decimetrar med snö vi haft de senaste veckorna börjar nu smälta bort. Regn har hjälpt till en hel del. Så här ser pulkabacken ut idag!! Supertrist ju. Så här såg den ju ut i fredags.
 
Dagen löper på lugnt. Hade fikabesök på eftermiddan av M. Sen har jag varit en sväng på Lindex för att köpa ett bälte till Max. Han fick "jobbarbyxor" i julklapp och det behövdes bälte i dem. Blev också ett par termobyxor till honom eftersom vi upptäckte igår att hans är för korta.
 
Nu har jag ätit god mat som Marcus lagat och laddar inför en kväll i soffan med Abbadokumentär, Fjällbackamorden och En unge i minuten att titta på. Det sistnämnda har jag lånat av kompisar. Så nu ska här förberedas inför förlossning! Jag kanske snarare blir vettskrämd... vi får se!
 
 
 
 




Kommentarer
Anna

Oj, vad mycket snö som smält hos er. Här har det smält massor med men gräset syns inte än. Inte ens alla vägar har kommit fram än utan det är bucklig iskana överallt.

Vi har Linas matkasse. Tycker det är underbart med varierad och bra mat som kommer till dörren. Att slippa planera är det jag gillar bäst. Det är enkelt att laga maten och det går ofta hem hos barnen (vi har barnkassen). Det som är lite jobbigt för min del är att den inte är glutenfri. Skulle gärna betala extra för det. Trist till exempel när något recept har varit på pizza och någon gång lasagne med färska lasagneplattor. Annars anpassar jag till mig men sådana gånger är det svårt.

Vi provade kasse vid två tillfällen när jag var mammaledig med Gabriel och då tyckte vi att det blev för dyrt. När jag började jobba heltid igen så är det värt varenda krona. Det spar tid och just det där att man ibland kan slita sig i håret när man ska komma på vad som ska tillagas.

2013-01-02  /  22:21:23  /  http://annastankehorna.blogspot.com
Anna

Bebis på väg ut kanske? ;)

2013-01-03  /  12:38:10  /  http://withlovefrom.blogg.se
Nina Bergquist

ja det är brio. ja hitta den på ica maxi för 350 kr. så ja slog till. har ju inte hittat den billigare nånstans. halva priset var taget. =)

hur mår du? å bebis? =)

2013-01-03  /  13:41:14  /  http://deliciously.se/
Linda

Åh Sara... Nu har du inte uppdaterat idag då blir jag ju både spänd, nervös och förväntansfull. Har det blivit bebis inatt/idag? Hoppas! Här händer inte mycket så jag får glädjas åt andra istället.
Kraam

2013-01-03  /  15:03:29  /  http://familyspace.blogg.se
Nina

Grattis till flickan. Hoppas du mår bättre inom några dagar. Förstår precis det här med hur orkeslös.Tur att du har familjen där å fina tösen på din arm. Massa kramar

2013-01-03  /  23:42:33  /  http://deliciously.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback