+4

2013-01-02 10:39:00 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Goförmiddag! Fyra dagar på övertid nu. Kan det inte sätta igång nu? Detta är ju det datum jag önskat. Varje gång jag vaknar på natten så känner jag efter lite extra. Smärta tack!
 
Kände mig lite misspepp när jag vaknade idag men nu börjar det kännas bättre. Får göra det bästa utav varje dag helt enkelt. Och bebis kommer ju snart, det handlar ju bara om dagar. Men är ganska säker på att ni andra som gått på övertid känner igen känslan att bebis aldrig kommer att komma.
 
Planen idag är att tvätta badcape till bebis vilket jag glömt gjort. De ligger kvar i klädkammaren sen Max. Sen så ska jag tömma vår kamera och även titta igenom hur Marcus pappa kamera fungerar. Vi har lånat den som backup för som jag skrivit några gånger så har ju vår en förmåga av att lägga av vid viktiga situationer (funktionen att fokusera har lagt av). Sen så kanske det är dags att packa väskan Max ska ha när han ska vara hos barnvakt. Det är inte fixat ännu. Vi kommer ju antagligen hinna sådant innan man åker in men det är skönt att veta att allt är fixat. Det är ju det enda i dagsläget jag har kontroll över.
 
Sitter på nedervåningen just nu och lyssnar på Marcus och Max som sjunger och spelar gitarr där uppe. Rorri Racerbil, Lilla Röda Traktorn mfl sjunger de. Bra med en gitarrspelande förskollärare till man ♥




Kommentarer
Sandra

Jag gick över 15 dagar med nr två!!!
Vi har åtta år mellan våra barn så vi har ju liksom börjat om igen!
Det är både för -nackdelar med stor åldersskillnad! Kanon att ha en extra hjälp!
Vet ni om det blir en kille eller tjej!
Hoppas smärtan tar i snart ;)

Kram

Svar: Oj 15 dagar! Ja man får ju vara inställd på att det kan bli det. Gick du över med första? Max föddes dagen innan bf. Det blir nu fem kalenderår mellan våra barn men det är egentligen bara 4 år och typ tre månader. Nej vi vet inte om det blir tjej eller kille så det är ju så otroligt spännande!! =) Kram
Sara

2013-01-02  /  11:02:55  /  http://vitasmultron.blogspot.se
anna

"Passa på att vila nu",är ju rådet man får,men jag känner så väl igen den där känslan när man går på övertid "JAG ÄR VILAD OCH REDO,SÅ KOM UT NU!!"Håll dig sysselsatt,så kommer värkarna snart!Tänker på dig.Kram

Svar: ha ha ja precis! jag måste försöka hitta balansen mellan att få vila men samtidigt hålla mig igång så jag inte blir alldeles apatisk! Ska nog ta en promenad nu. Tack för senast =)! Kram
Sara

2013-01-02  /  11:20:36 
Johanna

Förstår att det är seeeegt att bara gå och vänta! Håller tummarna för att bebis är här när som, så att ni får njuta av skrutten på utsidan istället.

Kram!

Svar: Tack Johanna =)!
Sara

2013-01-02  /  11:40:14  /  http://justnuochidag.wordpress.com
Malin Larsson

Jag har ju tippat att eran bebis ska komma i morgon, så det hoppas jag fortfarande! Kram på er!

Svar: Vi får hoppas du har rätt =)!
Sara

2013-01-02  /  16:43:54 
Linda

Lite segt är det med denna väntan för oss! Förstår att det känns konstigt för er eftersom ni slapp vänta sist. Vi är ju lite mer inställda eftersom det tog 14 dagar över tiden med Leya. Men det är tråkigt!!!!

Svar: ja vi var inte inställda på det. Samtidigt så passar jag på att ta det lugnt och ladda energi så helt tokigt är det inte heller. Men jag skulle vilja ha en garanti att vi fött innan måndag =)
Sara

2013-01-02  /  17:06:30  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback